Nieprawidłowe oznakowanie produktów to najczęstsze zastrzeżenia w stosunku do tradycyjnych żarówek i opraw oświetleniowych. Inspekcja Handlowa skontrolowała 300 rodzajów wyrobów i zakwestionowała 35,3 proc. z nich. Część zastrzeżeń dotyczyła także bezpieczeństwa.
Wczoraj, 17 kwietnia 2016 roku, weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Oznacza to lepszą ochronę konsumentów, szczególnie na rynku usług finansowych.
Już obecnie osoby kupujące przez internet maja więcej uprawnień niż ci, którzy kupują towary w tradycyjny sposób. A będzie tylko lepiej, ponieważ od czerwca wchodzą w życie nowe przepisy dające e-nabywcom jeszcze większe przywileje. Czy sklepy internetowe są na to przygotowane? Czego możemy od nich wymagać?
W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysiące porad. Najwięcej z nich dotyczyło zakupu odzieży i obuwia. Konsumenci dość skarżyli się również na problemy z usługami telekomunikacyjnymi i finansowymi oraz zakupem sprzętu RTV i AGD.
Wysyłka wadliwego produktu, problemy z liniami lotniczymi, zaniżony standard hotelu - to najczęstsze niedogodności na jakie skarżą się konsumenci, którzy podróżują i kupują w Unii Europejskiej.
Od poniedziałku 19 lipca dochodzenie roszczeń od banku, dewelopera lub biura podróży może okazać się łatwiejsze – w życie wchodzą przepisy o pozwach grupowych. Nowe przepisy obejmują roszczenia związane z naruszeniem praw konsumentów, szkodą wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz czynami niedozwolonymi, z wyjątkiem dóbr osobistych - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dokładna lista, trochę czasu i odrobina rozsądku - to obowiązkowy zestaw każdego konsumenta podczas świątecznych zakupów. Niestety, wciąż mało popularny. Przed wizytą w sklepie, warto też poznać swoje prawa - informuje UOKiK.
Europejska organizacja rozpowszechniająca wiedzę o żywności (European Food Information Council, EUFIC) przeprowadziła ogólnoeuropejskie badania na temat zachowania konsumentów - zrozumienia i posługiwania się przez nich informacjami na temat wartości odżywczych zawartych na etykietach produktów, jak i ogólnej wiedzy o prawidłowym odżywianiu.
Niemal dwie trzecie Polaków zwraca uwagę na polskie pochodzenie towarów - wynika z badań zleconych przez "Rzeczpospolitą". Na krajowe pochodzenie towarów najczęściej zwraca uwagę niezbyt zamożna kobieta, po pięćdziesiątce, ze średniej wielkości miasta.