Krótkie wiadomości tekstowe wciąż odgrywają dużą rolę w codziennym życiu Polaków. Przy ich pomocy romansujemy, wyznajemy miłość lub kończymy nieudany związek. Z badania przeprowadzonego przez firmę Infobip wynika, że ponad 19% badanych dzięki SMS-om poznało nowego partnera, a 51% przyznało, że dzięki takiej formie komunikacji łatwiej im było skłamać.
Cena przegrywa z jakością? Okazuje się, że dla wielu osób tak właśnie jest w przypadku wyboru operatora komórkowego. Dla 41 procent respondentów cena jaką ponoszą za usługi komórkowe jest podstawowym kryterium wyboru – wynika z badania Ericsson.
3 grudnia mija 23 rocznica wysłania pierwszego SMS-a. Te krótkie wiadomości tekstowe powstały, aby informować użytkowników telefonów o awariach sieci. Choć dziś są wykorzystywane głównie w celach marketingowych, mogą odgrywać również ogromną rolę podczas sytuacji kryzysowych.
Coraz mniej kierowców używa telefonów komórkowych podczas jazdy. Z telefonów komórkowych podczas prowadzenia pojazdu korzysta niemal 3 procent polskich kierowców. Częściej za kierownicą rozmawiają panie.
Raport zrealizowany w ramach kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa” pokazuje, że 80% Polaków twierdzi, iż zna warunki umowy, jaką zawarli z operatorem. Czy jednak deklaracja ta jest jednoznaczna z posiadaniem faktycznej wiedzy na temat regulaminów usług? Na pytania dotyczące praw i obowiązków użytkowników telefonów komórkowych odpowiada radca prawny Tomasz Grabarek – ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”.
Seniorzy oczekują od telefonów komórkowych prostej obsługi i wyłącznie podstawowych funkcji, bo tych bardziej zaawansowanych po prostu nie używają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Emporia Telecom.
Korzystanie z telefonów komórkowych przyczynia się do rozwoju raka mózgu- twierdzi autorytet w dziedzinie neurochirurgii, doktor Vini Khurana.
Po katastrofie polskiego autokaru we Francji lekarze zachęcają swoich pacjentów do wpisywania do telefonów komórkowych, oprócz numerów osób najbliższych również własnej grupy krwi. Tego typu informacja w chwili wypadku może uratować ludzkie życie - podaje "Życie Warszawy".
Z badań przeprowadzonych przez Ericsson wynika, że ponad 25% Polaków zrezygnowało już z telefonu stacjonarnego. Telefon komórkowy posiada obecnie 72% obywateli naszego kraju, 46% jest w posiadaniu obydwu urządzeń, zaledwie 19% korzysta jedynie z aparatu stacjonarnego.
W najbliższym czasie należy oczekiwać obniżek cen rozmów z sieci stacjonarnych do komórkowych - twierdzi "Gazeta Prawna. Od 1 maja obowiązują niższe i jednolite przez całą dobę stawki za kończenie połączeń w sieciach komórkowych, których operatorami są PTK Centertel, Polkomtel i PTC.
Każdy wie, że przez telefon komórkowy możemy wezwać karetkę do poszkodowanej osoby. Nie jest to jednak koniec możliwości komórek, jeżeli chodzi o udzielanie pierwszej pomocy. Centrum Treningu i Symulacji Ratunkowych wraz z partnerami przygotowało instrukcję jak udzielać pierwszej pomocy, przeznaczoną do instalacji na telefonie komórkowym.
Monachijska firma Telic, mająca swój oddział we Wrocławiu, wraz z fitage GmBH wprowadzi na rynek w sierpniu tego roku nowatorski telefon komórkowy - Katharina - przeznaczony dla seniorów. Urządzenie zostało wyposażone jedynie w najbardziej niezbędne funkcje potrzebne do komunikowania się. Zaprojektowano je tak, aby nie sprawiało żadnych trudności w obsłudze osobom starszym.
Naukowcy z indyjskiego National Institute of Design skonstruowali prawdopodobnie najprostszy model telefonu komórkowego na świecie. Urządzenie wyposażono jedynie w pięć przycisków – jeden do odbioru połączeń, jeden do rozłączania, a trzy pozostałe do wybierania zapisanych w pamięci numerów.
Tylko 13 procent Polaków w wieku 55-64 lata korzysta z internetu, podczas gdy robi to 66 procent osób, w wieku 18-24 lata - wynika z ostatnich badań CBOS. Osoby starsze niechętnie także używają telefonów komórkowych.