Monotonna trasa, męczące korki, głód, czy też zwykła nuda za kierownicą sprawiają, że podczas prowadzenia samochodu chętnie sięgamy po różnego rodzaju przekąski. Niestety, najczęściej spożywamy produkty, które powodują dekoncentrację i opóźniają czas reakcji – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród kierowców.
Każdy kierowca ma swoje oczekiwania. Zwracamy uwagę na wyposażenie samochodu, moc silnika, rodzaj skrzyni biegów oraz rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo jazdy. A co jest istotne w przypadku nawigacji samochodowej? Czy kobiety i mężczyźni mają podobne potrzeby?
Korki i utrudnienia w ruchu drogowym w największych polskich miastach w 2015 r. kosztowały kierowców 3,8 mld złotych – wynika z najnowszego „Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i serwis Targeo.pl. To wynik aż o 12 proc. gorszy niż rok wcześniej. Roczny koszt korków na statystycznego pracującego kierowcę wynosił 3 350 zł, co stanowiło średnio 70 proc. miesięcznej pensji. Największym i wciąż nierozwiązanym problemem są wąskie gardła komunikacyjne. Widać to szczególnie na przykładzie Wrocławia i Warszawy. Najlepiej z problemem korków radzą sobie Katowice i Gdańsk.
Jazda w zimie wymaga od kierowców nie tylko wzmożonej ostrożności, ale także nie lada umiejętności. Co zrobić i czego się wystrzegać, żeby bezpiecznie dojechać do celu?
Rok 2015 zamknął się lepszymi statystykami dotyczącymi zdarzeń drogowych - 2269 wypadków mniej, 298 mniej ofiar śmiertelnych i 3088 mniej rannych niż rok wcześniej, w roku 2014. Te optymistyczne dane potwierdzają, że zaostrzenie prawa oraz policyjne działania są skuteczne i prowadzą do ograniczenia liczby zdarzeń drogowych, a co za tym idzie ich negatywnych następstw.
Święta Bożego Narodzenia za nami. Ogólny bilans na drogach jest zdecydowanie lepszy niż w ubiegłym roku. Było mniej wypadków, mniej zabitych i mniej osób zostało rannych. Policjanci zatrzymali 1004 nietrzeźwych kierowców.
Ostatnie zmiany w szkoleniu i egzaminowaniu kandydatów na kierowców nie wpłynęły na razie znacząco na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Egzamin na prawo jazdy zdaje zaledwie co trzeci kursant, a polscy młodzi kierowcy są w czołówce państw Unii Europejskiej jako sprawcy wypadków. Rygorystyczne egzaminy nie przekładają się na poprawę umiejętności kierowców, ale korzystnie wpływa na sytuację finansową WORD-ów, które utrzymują się głównie z opłat egzaminacyjnych – twierdzi Najwyższa Izba Kontroli.
W czasie świątecznego weekendu, czyli od piątku do niedzieli, na polskich drogach doszło do 225 wypadków, w których zginęło 30 osób, a 265 zostało rannych. Policjantom udało się złapać 1030 nietrzeźwych kierujących. Do wielu wypadków doszło z powodu brawurowej jazdy kierowców i nadmiernej prędkości.
Do najczęstszych czynników rozpraszających polskich kierowców należy słuchanie muzyki, natomiast większość kierowców deklaruje, że prowadząc auto nigdy nie sprawdza poczty e-mail - wynika z ogólnopolskiego badania kierowców dla ERGO Hestii.
Podczas hamowania, twoje ważące 76 kg ciało zmienia się w 2,5 tony. Z taką siłą uderzasz w siedzącą na przednim siedzeniu osobę podczas zderzenia czołowego przy prędkości 64 km/h, gdy nie masz pasów. Tymczasem w Polsce niewiele ponad 70 proc. osób stosuje pasy bezpieczeństwa podróżując na tylnym siedzeniu pojazdu.
Każdy sposób jest dobry by powstrzymać osobę, która chce wsiąść za kierownicę po spożyciu alkoholu. Reagując możesz uratować życie najbliższej Ci osoby – to przekaz najnowszej kampanii Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dotyczącej kwestii prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.
Poprawiło się bezpieczeństwo na drogach w Polsce. W roku 2014 w porównaniu z 2013 r. o około 0,5 proc. spadła liczba wypadków z udziałem pieszych oraz nietrzeźwych, jednak Polska nadal zajmuje niskie miejsce w rankingu bezpieczeństwa na drogach państw Unii Europejskiej.
Od wejścia w życie nowych przepisów 18 maja 2015 r. zmniejszył się udział kierujących przekraczających dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym o więcej niż 20 km/h – wynika z kolejnego ogólnokrajowego badania prędkości pojazdów w 2015 r., przeprowadzonego na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W porównaiu do roku 2014 wzrosła jednak średnia prędkość z jaką poruszają się kierowcy.
Zaostrzone przepisy drogowe przynoszą efekty. Po pierwszych czterech miesiącach obowiązywania nowych przepisów, na mocy których za znaczne przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym zatrzymuje się na 3 miesiące prawo jazdy, daje się zaobserować znaczny spadek liczby wypadków drogowych oraz ofiar smiertelnych.
Piesi na przejściu bez sygnalizacji świetlnej będą mieli pierwszeństwo przed pojazdami zarówno w trakcie przechodzenia przez jezdnię, jak dotychczas, jak i stojąc przed przejściem – zdecydował Sejm. Regulacja ma ułatwić życie m.in. osobom starszym, które częstokroć długo oczekują na możliwość przejścia przez pasy.