Od początku ubiegłego roku kierowcy zmuszeni są sięgać głębiej do kieszeni płacąc za OC swojego auta. Skoro zakres obowiązkowego dla wszystkich zmotoryzowanych ubezpieczenia pozostaje niezmienny, to dlaczego płacimy więcej?
Zaostrzenie kar za przestępstwa w ruchu drogowym oraz wydłużenie okres przedawnienia karalności wykroczeń przewiduje projekt ustawy przygotowany w Ministerstwie Sprawiedliwości. Nowe przepisy wymierzone są w skrajnie nieodpowiedzialnych kierowców, którzy powodują śmierć i zniszczenia na drogach, a ich ofiarami są niejednokrotnie dzieci.
Według informacji płynących z Komendy Głównej Policji najczęściej wystawiane mandaty dotyczą przekraczania dozwolonej prędkości oraz za wykroczenie względem pieszych. Najnowsze badania pokazały, że prowadzący pojazdy znają zaledwie 79 proc. znaków drogowych. Innym zdefiniowanym problemem jest nagromadzenie zbyt dużej ilości znaków w jednym miejscu.
Dwie trzecie rowerzystów to kierowcy samochodów – wynika z największego w Polsce badania opinii rowerzystów. W ramach badania swoje opinie wyraziło już ponad 20 tysięcy użytkowników dwóch kółek. Dzisiejszy Europejski Dzień Bez Samochodu to okazja, by zwrócić uwagę, na to jak wiele łączy rowerzystów i kierowców.
Aż 92% Polaków stwierdza, że zmęczenie podczas jazdy jest istotną przyczyną wypadków na drodze. Co drugi Polak przyznaje, że był zmuszony do przerwania jazdy samochodem z powodu zmęczenia. Mimo to w trasie zatrzymujemy się rzadko i na krótko. Tylko co 10 kierowca zatrzymuje się już po 1 godzinie, a blisko połowa badanych robi przerwy rzadziej niż co 3 godziny.
Aż 92% Polaków stwierdza, że zmęczenie podczas jazdy jest istotną przyczyną wypadków na drodze – wynika z raportu pt. „Komfort jazdy”, przeprowadzonego na zlecenie Kongsberg Automotive Pruszków. Co drugi Polak przyznaje że był zmuszony do przerwania jazdy samochodem z powodu zmęczenia. Mimo to w trasie zatrzymujemy się rzadko i na krótko. Tylko co 10 kierowca zatrzymuje się już po 1 godzinie, a blisko połowa badanych robi przerwy rzadziej niż co 3 godziny.
Długi majowy weekend za nami. Jak co roku nad bezpieczeństwem wypoczywających czuwało kilkanaście tysięcy policjantów. Od piątku do wtorku doszło do 400 wypadków, w których zginęły 33 osoby, a 487 zostało rannych. Policjanci zatrzymali 2029 kierujących po alkoholu, o 212 więcej niż rok temu.
Wiosenna aura w teorii sprzyja kierowcom, którzy po zimie mają ochotę nieco szybciej przemieszczać się po mieście. Jak jednak jest w rzeczywistości? Czy wraz z przyjściem wiosny poprawia się sytuacja w centrach miast?
W Katowicach odbyły się pierwsze warsztaty dla kierowców „Świadomy kierowca 50+”. Warsztaty zorganizowali policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego katowickiej komendy wojewódzkiej wraz z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Katowicach oraz Ratownictwem Medycznym. Zajęcia kierowane były do kierowców po 50 roku życia, którzy są aktywni za kółkiem. Uczestnicy mogli zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przećwiczyć jazdę samochodem w trudnych warunkach.
a polskich drogach jest mniej wypadków, zabitych i rannych – policjanci "drogówki" podsumowali pierwszy kwartał 2016 roku. Coraz mniej osób decyduje się na kierowanie pojazdem na tzw. podwójnym gazie. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 r. odnotowano blisko 9 proc. spadek liczby wypadków drogowych, o 14 proc. mniej ofiar śmiertelnych, 7 proc. mniej rannych.
Monotonna trasa, męczące korki, głód, czy też zwykła nuda za kierownicą sprawiają, że podczas prowadzenia samochodu chętnie sięgamy po różnego rodzaju przekąski. Niestety, najczęściej spożywamy produkty, które powodują dekoncentrację i opóźniają czas reakcji – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród kierowców.
Każdy kierowca ma swoje oczekiwania. Zwracamy uwagę na wyposażenie samochodu, moc silnika, rodzaj skrzyni biegów oraz rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo jazdy. A co jest istotne w przypadku nawigacji samochodowej? Czy kobiety i mężczyźni mają podobne potrzeby?
Korki i utrudnienia w ruchu drogowym w największych polskich miastach w 2015 r. kosztowały kierowców 3,8 mld złotych – wynika z najnowszego „Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i serwis Targeo.pl. To wynik aż o 12 proc. gorszy niż rok wcześniej. Roczny koszt korków na statystycznego pracującego kierowcę wynosił 3 350 zł, co stanowiło średnio 70 proc. miesięcznej pensji. Największym i wciąż nierozwiązanym problemem są wąskie gardła komunikacyjne. Widać to szczególnie na przykładzie Wrocławia i Warszawy. Najlepiej z problemem korków radzą sobie Katowice i Gdańsk.
Jazda w zimie wymaga od kierowców nie tylko wzmożonej ostrożności, ale także nie lada umiejętności. Co zrobić i czego się wystrzegać, żeby bezpiecznie dojechać do celu?
Rok 2015 zamknął się lepszymi statystykami dotyczącymi zdarzeń drogowych - 2269 wypadków mniej, 298 mniej ofiar śmiertelnych i 3088 mniej rannych niż rok wcześniej, w roku 2014. Te optymistyczne dane potwierdzają, że zaostrzenie prawa oraz policyjne działania są skuteczne i prowadzą do ograniczenia liczby zdarzeń drogowych, a co za tym idzie ich negatywnych następstw.