Mówi się, że nie ma dwóch takich samych przypadków stwardnienia rozsianego. Każda z cierpiących osób ma zwykle inne objawy, inny wiek ich pojawienia się, jak i inne reakcje na leczenie. Stwardnienie rozsiane przejawiać się może w różny sposób – nie ma też uniwersalnego rozwiązania terapeutycznego. W procesie leczenia istotne jest pozytywne nastawienie do życia, dlatego też w kampanii „SM-walcz o siebie” pacjenci „zarażają” innych swoim optymizmem.
4 lutego rusza kampania „To nie musi być wiek, to może być chłoniak”, która poświęcona jest edukacji w zakresie występowania i rozpoznawania chłoniaków. Celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że dolegliwości, które traktowane są jako typowe dla osób starszych nie zawsze są związane ze starością i mogą być wywołane przez chorobę nowotworową, która może rozwijać się podstępnie, a wczesne symptomy nie są charakterystyczne.
W okresie świątecznym na ulicach miast i parkingach przy centrach handlowych panuje wzmożony ruch. Parkowanie auta w tym czasie staje się prawdziwym wyzwaniem. Niestety są kierowcy, którzy decydują się zająć miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji w kampanii „Uwalniamy koperty dla najbardziej potrzebujących!” zachęca do reagowania, gdy nieuprawnione auto zajmuje miejsce na kopercie.
Pod tym hasłem wystartowała najnowsza kampania społeczna Integracji, której celem jest zwrócenie uwagi, że osoby z niepełnosprawnością mają takie same potrzeby i podobne problemy, co pełnosprawni. W akcji, która została przygotowana z okazji 20-lecia organizacji, zgodziły się wziąć udział aktorki Grażyna Wolszczak i Agnieszka Więdłocha.
Na 24 marca zaplanowano start ogólnoeuropejskiej kampanii „Tydzień z Internetem”, której celem jest pokazanie, w jaki sposób nowe technologie mogą być pomocne w znalezieniu pracy lub planowaniu przyszłości zawodowej. Akcja adresowana jest do osób, które wezmą udział w spotkaniach zorganizowanych przez biblioteki, szkoły, domy kultury czy pracownie komputerowe biorące udział w kampanii.
98 procent Polaków słyszało o stwardnieniu rozsianym – wynika z badań przeprowadzonych w ramach kampanii „SM – walcz o siebie”. Pomimo, iż z każdym rokiem zwiększa się nasza świadomość tej choroby, to niestety wciąż krąży o niej wiele stereotypów. Czas położyć im kres – przedstawiamy najważniejsze fakty i mity dotyczące stwardnienia rozsianego.
Oswajanie starości, poprawa komfortu życia osób starszych – pomimo chorób i efektów upływu lat – to główny cel, który stawiają sobie organizatorzy kampanii społecznej „Zdrowi Wiekowi”, która została zainaugurowana wczoraj. Akcja adresowana jest przede wszystkim do osób, które mają pod opieką starszych rodziców czy krewnych.
Stwardnienie rozsiane (SM) jest nieuleczalną chorobą autoimmunologiczną ośrodkowego układu nerwowego. W Polsce na to schorzenie cierpi 45 tysięcy osób. O stwardnieniu rozsianym krążą różne mity, które wpływają na postrzeganie osób chorych. Tymczasem schorzenie to nie odbiera im wiedzy, inteligencji czy doświadczenia zawodowego – przekonuje kampania społeczna „SM - walcz o siebie” prowadzona pod hasłem: „W naszym życiu jest wiele ważniejszych rzeczy niż stwardnienie rozsiane”.
Aż 45% Polaków chorujących na stwardnienie rozsiane (SM), wbrew powszechnej opinii społecznej uważa, że diagnoza to nie wyrok. Pacjenci z SM mogą realizować życiowe plany i marzenia. Przekonuje o tym ogólnopolska kampania społeczna „SM – Walcz o siebie” zainaugurowana 18 września 2012 r. w Warszawie.
Ministerstwo Sportu i Turystyki rozpoczęło kampanię społeczną pod nazwą "Siła odruchu", która ma zachęcić Polaków do tworzenia w sobie nawyku do aktywności fizycznej. Według najnowszych badań TNS OBOP „Aktywność fizyczna Polaków”, tylko 39% populacji poświęca czas na aktywność fizyczną.
Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN prowadzi kampanię społeczną pod hasłem „Nie tylko leki leczą", której celem jest przybliżenie społeczeństwu pojęcia psychoonkologii. Kampania jest kontynuacją zeszłorocznej akcji „Widzimy całego człowieka, nie tylko jego chorobę" i kolejnym krokiem w przełamywaniu negatywnego przekazu, jaki towarzyszy chorobie nowotworowej.