Seniorzy kupujący w sieci to zdecydowanie najmniejsza grupa e-konsumentów pod względem wieku. Według badania przeprowadzonego przez Ceneo.pl osoby powyżej 55 roku życia stanowią 4,2% użytkowników porównywarki. Serwis przeprowadził na swoich stronach ankietę, w której udział wzięło 500 osób ze wskazanej grupy wiekowej.
Kaspersky Lab publikuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród europejskich użytkowników smartfonów. Celem badania było sprawdzenie, w jakim stopniu są oni świadomi obecnych zagrożeń mobilnych oraz czy uważają ochronę smartfonów za istotną kwestię.
Kupujemy coraz więcej literatury i płyt bez wychodzenia z domu - to wniosek z badania rynku przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W latach 2006-2009 wartość zakupów książek przez Internet zwiększyła się z 99 do ponad 225 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 127 proc. Sprzedaż muzyki na nośnikach tradycyjnych z 22 do niemal 50 mln zł. W obu przypadkach największy wzrost miał miejsce w 2007 roku.
Zakupy w Internecie to niemal codzienność. W ubiegłym roku skorzystało z nich aż 74% internautów. Poza tym, że okazje i przeceny trwają tutaj 24h na dobę, jest to także spora oszczędność czasu, co przy obecnym tempie życia nabiera kluczowego znaczenia. Handel w sieci niesie jednak wiele zagrożeń i pułapek, które często niepotrzebnie bagatelizujemy. O czym warto pamiętać?
Do niedawna powszechnie uważano, że współczesny świat należy do młodych. Nie tylko dlatego, że przed nimi wiele lat życia, a więc i dłuższa perspektywa, ale i z tego powodu, że obecnie nowe technologie zawojowały wiele dziedzin życia, zaś starsi z reguły mają trudności z przyjęciem nowinek technicznych. To się jednak radykalnie zmienia, osoby dojrzałe i starsze chętnie „odkrywają" funkcjonalność nowoczesnych wynalazków.
Każdy z nas już marzy o nadchodzącym urlopie, robi w myślach listę rzeczy do zabrania i pakuje walizki. Ci, którzy planują urlop z nieodłącznym laptopem powinni przestrzegać kilku zasad, które zapewnią bezpieczeństwo w podróży.
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi – aż 60% rodaków wierzy w treści zamieszane w sieci.
Trzecia edycja ogólnopolskiej akcji Szybki PIT, czyli promowania składania rocznych deklaracji podatkowych przez Internet, przyniosła wymierne skutki - trzykrotnie więcej zeznań on-line niż przed rokiem i 2 mln zł oszczędności. Do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów.
Jeśli standard życia mierzyć jedynie wskaźnikiem posiadanych dóbr i przedmiotów, to można powiedzieć, że w ostatnich latach poprawa poziomu życia w Polsce jest bardzo wyraźna - wynika z badania CBOS. Polacy się bogacą – z jednej strony stać ich na coraz więcej, z drugiej zaś wiele dóbr tanieje i są coraz bardziej dostępne.
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego. Święto ustanowiono na mocy rezolucji Zgromadzenia Ogólnego ONZ w 2006 roku.
Zakupy online od dłuższego czasu zyskują w Polsce ogromną popularność. Są nie tylko wygodne, ale pozwalają też upolować prawdziwe okazje. Często ten sam produkt w Internecie może być nawet o kilkadziesiąt procent tańszy niż nabyty w „tradycyjny” sposób. Jak znaleźć takie cenowe perełki?
W maju uruchomione zostanie Cyfrowe Muzeum Narodowe. Obecnie trwają końcowe prace nad udostępnieniem zbiorów internautom. Baza liczy ponad 400 tysięcy rekordów. To największa muzealna baza danych o sztuce w Polsce.
Poziom zabezpieczenia warszawskich sieci WiFi jest niepokojąco słaby - alarmuje firma Kaspersky Lab Polska. Specjaliści z firmy przebadali w Warszawie ponad 3 500 sieci bezprzewodowych. Wszystkie sieci zostały znalezione podczas jazdy samochodem oraz spaceru.
Hugh Laurie przyznał, że odkąd przyjął rolę w serialu "Dr House" i zamieszkał w Los Angeles, popadł w lekką paranoję. Aktor wychodzi z domu tylko wtedy, gdy musi udać się na plan zdjęciowy.
Na koniec 2010 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10,1 miliona klientów, z czego 9,1 miliona stanowili klienci indywidualni, a nieco ponad milion przedsiębiorcy. Według prognoz, całkowita liczba klientów w kolejnych latach może rosnąć nawet o milion rocznie – wynika z drugiej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.