Co trzeci Polak kupuje już w internecie. Zaglądamy do sieci, aby porównać ceny, przeczytać opinie, poszukać informacji czy kupić dany produkt. Najchętniej korzystamy z różnego rodzaju porównywarek. Które z nich są najbardziej przydatne?
Sezon jesienno-zimowy to czas, kiedy częściej niż w innych porach roku dopadają nas przeziębienia i infekcje. W tym okresie odwiedzamy też chętniej strony internetowe poświęcone tematyce zdrowotnej i medycznej. Okazuje się, że informacji tego typu poszukuje w sieci aż czterech na dziesięciu polskich internautów (8,8 mln). Internet jest też dla prawie 7,5 mln internautów źródłem informacji o profilaktyce i zdrowym stylu życia - wynika z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius.
Zbliża się najgorętszy okres w branży obsługi przesyłek. Z dnia na dzień będzie rosła liczba wysyłanych paczek i z dnia na dzień kupujący będą coraz bardziej niecierpliwie oczekiwali kolejnych. Niestety, wiedzą o tym także oszuści. W ostatnich dniach pojawiły się fałszywe maile, wysłane rzekomo przez firmę InPost.
Jego podróż na tratwie „Kon-Tiki” w 1947 roku rozpalała przez dekady wyobraźnię wielu osób. Dziś przypada setna rocznica urodzin Thora Heyerdahla - jednego z najbardziej znanych podróżników XX wieku.
Korzystając z wyszukiwarek internetowych musimy mieć świadomość, że ich operatorzy są odpowiedzialni za przetwarzanie naszych danych osobowych. Czy jako osoba fizyczna czy firma możemy domagać się do operatora wyszukiwarki usunięcia danych na własny temat? Jak postępować w takich sytuacjach radzi Marcin Lis, Radca prawny MACC Partner.
Zamawianie jedzenia przez Internet już dawno przestało być przejawem snobizmu. Dziś, według najnowszych szacunków, produkty spożywcze w sieci kupuje nawet 24 proc. polskich internautów. Średnia kwota, jaką przeznaczają na takie zakupy to ok 70 zł. Jednak w porównaniu z klasycznymi zakupami w sieci, inaczej działa tutaj prawo do reklamacji i zwrotów. Nie każdy produkt można oddać bez podania przyczyny. Znacznie ograniczone są też prawa klientów do składania reklamacji. W niektórych przypadkach mają oni na to tylko 3 dni.
Trwa intensywna kampania phishingowa ukierunkowanaj na klientów banku PKO. Jej celem jest wyłudzenie danych dostępowych do serwisu internetowego iPKO oraz kodów jednorazowych umożliwiających zatwierdzanie przelewów. Nie należy wykonywać jakichkolwiek instrukcji, które przyszły mailem i wymagają logowania się do konta lub podawania kodów jednorazowych – ostrzegają eksperci G DATA.
Internet jest dziś jednym z najpotężniejszych mediów, co ma odzwierciedlenie w aktywności krajów i grup pozostających w konflikcie. Jak pisze na łamach „Le Figaro" Elena Morenkova Perrier, Moskwa uprawia propagandę 2.0 forsując swój ogląd konfliktu w Internecie.
Przychodzą e-mailem. Z Allegro, Netii, T-Mobile. Wyglądają jak "zwyczajna" korespondencja od tych firm, zwłaszcza dla ich klienta. Niestety, może okazać się że to kolejny sposób oszustów nie tylko na okradzenie nas z pieniędzy, ale także na zainfekowanie oprogramowaniem szpiegującym.
W Internecie najczęściej wyszukujemy. Właśnie tę aktywność wymieniło wśród najbardziej popularnych blisko trzy czwarte uczestników badań przeprowadzonych przez IAB Polska. Częściej też oglądamy niż czytamy treści w sieci.
Dziś przypada 96. rocznica urodzin Nelsona Mandeli. Południowoafrykański polityk, laureat Pokojowej Nagrody Nobla, został uhonorowany przez Google. Animowane "doodle" prezentuje kilka z jego najsłynniejszych cytatów.
Internet towarzyszy nam wszędzie i niemal zawsze. Dzięki urządzeniom mobilnym możemy surfować po sieci w autobusie, w sklepie, przy porannej kawie czy zaraz przed pójściem spać. Już ponad 66 procent Polaków posiada telefon lub smartfona z dostępem do sieci. Jesteśmy coraz bardziej mobilni - czy Internet zawładął już naszym życiem?
Czy emotikony i hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Ile błędów można popełnić w 140 znakach jednego wpisu na Twitterze? I czy wstawiając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności jego opisu? Jakie błędy językowe popełniają Polacy w Internecie i mediach społecznościowych. Gdzie jest ich najwięcej? Na te pytania odpowiada najnowszy raport Kompas Social Media.
47 proc. amerykańskich konsumentów deklaruje, że nie są w stanie wytrwać jednego dnia bez swojego smartfona, wynika z ankiety Bank of America.
Dotarła do nas bardzo smutna wiadomość o śmierci wieloletniej użytkowniczki i moderatorki Klub Senior Cafe, która odeszła po długiej i ciężkiej chorobie.