Pomimo dostępu do ogromnej liczby informacji i fachowych opinii na temat produktów w Internecie, konsumenci znacznie częściej konsultują swoje wybory z przyjaciółmi czy rodziną – wynika z raportu „Global Powers of Consumer Products 2015. Connecting with the connected consumer” autorstwa firmy doradczej Delitte. Tylko 12 proc. respondentów ufa informacjom producenta.
Ponad połowa Polaków czerpie wiedzę na temat suplementów diety przede wszystkim z Internetu - wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong. Tylko 28,6 procent badanych decyduje się zasięgnąć opinii na ich temat u lekarza. Prawie jedna czwarta Polaków przyjmuje suplementy minimum kilka razy w tygodniu.
Jeśli myślisz o przygarnięciu psa ze schroniska, teraz może ci w tym pomóc nowoczesna technologia. Powstała platforma internetowa, która umożliwia znalezienie czworonożnego przyjaciela potrzebującego domu, a następnie jego adopcję. Obecnie baza obejmuje kilkaset psów ze schronisk w Polsce i sukcesywnie będzie się powiększać.
Słowa mają olbrzymią moc, zwłaszcza w internecie. W wirtualnym świecie, w którym plotka porusza lawinę zdarzeń, a jeden negatywny komentarz może zdecydować o czyimś być albo nie być, opinia o produktach i usługach ma duże znaczenie. I to zarówno dla konsumentów, zastanawiających się nad wyborem najlepszego rozwiązania dla siebie, jak i dla pośredników sprzedających towary i usługi innych firm.
W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 19 liderów wśród mediów dostępnych na rynku polskim. Wyboru dokonali stali czytelnicy, telewidzowie, słuchacze określonego rodzaju medium.
O przenoszeniu się do chmury przeczytamy zarówno w tekstach branżowych, jak i na portalach poświęconych stylowi życia i rozrywce. Podobno w chmurze jest wszystko. Kino domowe, gigantyczne płytoteki, miejsce na albumy z rodzinnymi zdjęciami, narzędzia do pracy. Czy to oznacza, że przeprowadzka w cyfrowe obłoki jest nieunikniona? I czy na pewno jest tam miejsce również dla seniora? A może jednak prawdziwe okaże się przysłowie „z dużej chmury mały deszcz”? Jedno jest pewne – aby się tego dowiedzieć, trzeba spróbować przyjrzeć się cyfrowej chmurze z bliska.
Na kilka dni przed końcem minionego roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmiany, które znalazły się w nowych przepisach spodobają się zapewne wielu kupującym, ale przyjdzie na nie trochę poczekać. Stare prawo zostanie bowiem z nami na jakiś czas.
Tym razem największa światowa wyszukiwarka poświęciła doodle najpopularniejszym tematom mijającego roku. Pod specjalnym logo kryje się hasło "Tematy zyskujące popularność 2014".
Umiejętność korzystania z Internetu, a przez to pozostawanie w kontakcie z najbliższymi, sprzyja lepszemu starzeniu się.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
Co trzeci Polak kupuje już w internecie. Zaglądamy do sieci, aby porównać ceny, przeczytać opinie, poszukać informacji czy kupić dany produkt. Najchętniej korzystamy z różnego rodzaju porównywarek. Które z nich są najbardziej przydatne?
Sezon jesienno-zimowy to czas, kiedy częściej niż w innych porach roku dopadają nas przeziębienia i infekcje. W tym okresie odwiedzamy też chętniej strony internetowe poświęcone tematyce zdrowotnej i medycznej. Okazuje się, że informacji tego typu poszukuje w sieci aż czterech na dziesięciu polskich internautów (8,8 mln). Internet jest też dla prawie 7,5 mln internautów źródłem informacji o profilaktyce i zdrowym stylu życia - wynika z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius.
Zbliża się najgorętszy okres w branży obsługi przesyłek. Z dnia na dzień będzie rosła liczba wysyłanych paczek i z dnia na dzień kupujący będą coraz bardziej niecierpliwie oczekiwali kolejnych. Niestety, wiedzą o tym także oszuści. W ostatnich dniach pojawiły się fałszywe maile, wysłane rzekomo przez firmę InPost.
Jego podróż na tratwie „Kon-Tiki” w 1947 roku rozpalała przez dekady wyobraźnię wielu osób. Dziś przypada setna rocznica urodzin Thora Heyerdahla - jednego z najbardziej znanych podróżników XX wieku.
Korzystając z wyszukiwarek internetowych musimy mieć świadomość, że ich operatorzy są odpowiedzialni za przetwarzanie naszych danych osobowych. Czy jako osoba fizyczna czy firma możemy domagać się do operatora wyszukiwarki usunięcia danych na własny temat? Jak postępować w takich sytuacjach radzi Marcin Lis, Radca prawny MACC Partner.