Z każdym rokiem rośnie odsetek seniorów korzystających z dobrodziejstw Internetu. Nic dziwnego, że osoby powyżej 55. roku życia coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. Dzień Babci i Dzień Dziadka to doskonała okazja, aby bliżej przyjrzeć się zwyczajom zakupowym osób dojrzałych.
Na fali ostatnich wydarzeń w polskim internecie i komentarzy prasowych na ten temat powstała akcja "Internet bez ch@mstwa". Jej celem jest wsparcie kultury i poprawności wypowiedzi oraz wzajemnego poszanowania wśród internautów.
Polscy internauci szanują tradycję i lubią kontynuować świąteczne zwyczaje. Według danych z raportu firmy Gemius, stanowcza większość rodaków korzystających z Internetu (80%) z okazji Bożego Narodzenia zamierza zakupić prezenty dla rodziny i przyjaciół, 91% podzieli się opłatkiem z najbliższymi podczas Wigilii, a 76% przygotuje dodatkowe nakrycie na świąteczny stół.
Przeprowadzono badanie ruchu w sieci Adkontekst w Wigilię oraz sylwestra. Z analizy wynika między innymi, że wielu internautów witało Nowy Rok przed ekranem komputera - o północy w sieci pozostało 25% normalnej o tej porze liczby użytkowników. Sporo osób spędzało w ten sposób również wigilię - o godzinie 18.10 korzystała z Internetu niemal 1/3 zazwyczaj notowanej o tej godzinie liczby internautów.
Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen Online wskazują, że przeciętny brytyjski internauta ma dziś niemal 38 lat. W ciągu roku (od października 2006 do października 2007) liczba internautów w grupie wiekowej 45 – 54 lata wzrosła o 7%, a w grupie 55+ aż o 22 %. Jednocześnie o 16% spadła liczba najmłodszych użytkowników sieci (w wieku od 2 do 24 lat).
Internet to dla wielu osób główne źródło informacji, rozrywki oraz sposób na komunikację. Badania przeprowadzone na amerykańskich użytkownikach sieci wykazują, że coraz częściej w internecie szukają oni informacji o sobie lub o swoich znajomych.