Zaledwie 1 procent badanych deklaruje, że jest obecnie klientem jakiejś instytucji parabankowej, natomiast 3 proc. przyznaje, że korzystało z usług parabanków w przeszłości - wynika z ostatniego badania CBOS.
Blisko jedna trzecia klientów deklaruje, że nie wybrałaby ponownie swojego aktualnego banku. Ta grupa odpowiada za 7 miliardów przychodów dla sektora. Jednocześnie, ponad 8 na 10 klientów korzystało do tej pory z usług tylko jednej instytucji finansowej – to główne wnioski najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte.
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi – aż 60% rodaków wierzy w treści zamieszane w sieci.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych znalazł się w gronie instytucji finansowych, które cieszą się wysokim zaufaniem Polaków. W porównaniu z rokiem ubiegłym zaufanie do ZUS wzrosło o blisko 10 punktów procentowych.