Małe sklepy z tradycyjną obsługą mają problem z informowaniem o cenach, zwłaszcza jednostkowych, czyli np. za kilogram lub litr. Zdarzały się też przypadki niedowagi czy naliczania w kasie wyższej ceny niż na półce, ale i tak klienci są tu rzetelniej obsługiwani niż w sklepach samoobsługowych. Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w ponad 78 proc. sklepów z tradycyjną obsługą za ladą. Tradycyjne sklepy wypadły natomiast lepiej od samoobsługowych pod względem rzetelności.
Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach. Inspektorzy sprawdzili prawie 64 tysiące partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło tylko 6,4 proc. produktów. Większość sprzedawców poprawnie informuje o tym, ile kosztują ich produkty.
W większości przypadków obrusy plamoodporne okazały się dekoracyjnymi, ponieważ wbrew zapewnieniom producenta, pozostały na nich zabrudzenia – wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Nie udało się usunąć plam po oleju, majonezie, keczupie czy czekoladzie. To pierwsza tego typu kontrola Inspekcji Handlowej.
Cena za produkt oraz za litr czy kilogram – to obowiązkowe informacje, które musimy znaleźć na sklepowych półkach. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze przestrzegają przepisów. W 2015 roku Inspekcja Handlowa wydała 625 decyzji dotyczących nieprawidłowego informowania o cenach produktów czy usług.
Samodzielnie opadająca klapa pojemnika na pościel, ostre krawędzie, niestabilność – to niektóre wady konstrukcyjne skontrolowanych przez Inspekcję Handlową mebli do spania. Odsetek niebezpiecznych produktów jest jednak niewielki – około 5 proc.
Koszt od... do... u zegarmistrza, brak cennika w salonie fryzjerskim, niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów - to najczęściej pojawiające się nieprawidłowości u usługodawców – wynika z najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej przeprowadzonej na zlecenie UOKiK.
Inspekcja Handlowa w III kwartale tego roku przeprowadziła na terenie 8 województw (podlaskiego, pomorskiego, zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, śląskiego, małopolskiego i wielkopolskiego) kontrolę soków, napojów bezalkoholowych oraz wód. Jej celem była ocena jakości i prawidłowości oznakowania wyrobów w taki sposób, by konsument otrzymał rzetelne informacji umożliwiające mu dokonanie dobrego wyboru.