Kreatywność nie jest domeną młodych ludzi. Wraz z upływem czasu nie traci się zdolności do tworzenia innowacyjnych koncepcji czy rozwiązań, choć jest ona nieco inna.
Urządzenia oraz systemy, które mają na celu poprawę jakości życia osób starszych, niesamodzielnych i chorych zaprezentowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej, podczas konferencji podsumowującej projekt Domestic - „Domowy asystent osób starszych i chorych”.
Kreatywni lub pomysłowi − tak określa się ponad 70 procent Polaków - wynika z badania Millward Brown. Jednak te cechy są częściej kojarzone z życiową zaradnością niż innowacyjnością czy nowymi pomysłami. Blisko 20 proc. badanych nie rozumie zaś wcale znaczenia słowa „innowacja”.
Jak wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA tylko 42% Polaków wierzy, że innowacyjny produkt z Polski może odnieść globalny sukces. Poziom sceptycyzmu ankietowanych rośnie wraz z ich wiekiem.
Unia Europejska organizuje co roku kampanię informacyjną dotyczącą określonego tematu, która ma zwrócić uwagę ogółu społeczeństwa na konkretne kwestie. Miniony rok był Europejskim Rokiem Dialogu Międzykulturowego, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy w Europie obywać się będą liczne konferencje, projekty oraz wystawy mające podkreślić potrzebę znalezienia twórczych rozwiązań współczesnych problemów.