Zakupy na styczniowych wyprzedażach planuje prawie trzech na czterech konsumentów – wynika z badania Payback Opinion Poll. Polacy najczęściej udadzą się po odzież i dodatki, do centrów handlowych. Na obniżone produkty przeznaczą najczęściej od 250 do 500 zł, korzystając przy tym z bieżącego budżetu.
Wybierając prezent dla dziecka, upewnij się, że będzie on bezpieczny. Przeczytaj instrukcję użytkowania, sprawdź, czy drobne elementy nie odpadają przy lekkim naciśnięciu, wybierz produkt dostosowany do wieku. Jak co roku Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK kontrolowała zabawki oraz inne produkty przeznaczone dla najmłodszych.
Każdego roku tysiące osób zostaje pokrzywdzonych na skutek nieuczciwych praktyk związanych ze sprzedażą bezpośrednią. Coraz częściej słyszymy o popełnianiu oszustw, zwłaszcza na szkodę osób w podeszłym wieku lub nieporadnych życiowo, które zakupiły przedmioty za kwoty znacznie przekraczające ich wartość. Jeśli zostałeś oszukany i chcesz, aby sprawca przestępstwa był ścigany i poniósł odpowiedzialność, zawsze o pomoc można zwrócić się do prokuratury.
Bezpłatna kawa, sprzedawcy przebrani w lekarskie fartuchy, „ostatnia okazja” – to przykłady manipulacji wykorzystywanych przez akwizytorów. Przed dniem sprzedaży bezpośredniej przypominamy o czym warto pamiętać, kupując od akwizytora.
Wraz ze wzrostem nasycenia galeriami handlowymi przybywa w naszym kraju pracowników zatrudnionych w handlu. Wielu z nich odpowiada za powierzone mienie - ten rodzaj odpowiedzialności nakładają na sprzedawców przepisy prawa. Jak ochronić się przed ewentualnymi kłopotami?
Każdy z nas nie raz miał do czynienia akwizytorami, którzy pukają do naszych drzwi o każdej porze, oferując wszystko począwszy od zapachów do samochodu, poprzez garnki, aż po ubezpieczenia i kredyty. Sprzedawcy chodzą od domu do domu, obiecując wyjątkowo korzystne oferty. Jeśli akurat mamy chwilę, próbujemy być mili, bo taka jest po prostu ich praca. W rzeczywistości w każdej grupie, również wśród ciężko pracujących handlowców mogą zdarzyć się czarne owce. Co zrobić by nie dać się oszukać? Oto kilka porad, które pozwolą uniknąć kłopotów.
Kupując nowy aparat, kamerę, sprzęt DVD czy projektor – uważaj. Zdarza się, że zanim urządzenie trafi w twoje ręce jest aktywnie użytkowane przez pracowników sklepu i wcale nie nowe, albo że nieświadomie kupujesz sprzęt, na którego naprawę czy aktualizację nie będziesz mógł liczyć po upływie terminu gwarancji. Takie praktyki są na ogół legalne, ale obliczone na nieuwagę klienta, więc nie do końca wobec niego uczciwe. O czym musisz wiedzieć wchodząc do sklepu z elektroniką? Pięć częstych pułapek.
Przedświąteczny klimat doskonale sprzyja kupowaniu. Handlowcy świetnie wykorzystują ten fakt, przygotowując w tym czasie specjalne oferty i mnożąc zabiegi, abyśmy wydali jak najwięcej. Warto jednak odczarować święta dla bezpieczeństwa domowego budżetu. Jakie magiczne sztuczki stosują czarodzieje z marketingu i handlowcy, abyśmy zapełniali koszyki w ich sklepach? Jak nie dać się zaczarować sprzedażowo-świąteczną magią?
Ofiarami niektórych nieuczciwych przedstawicieli handlowych działających w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych dość często padają seniorzy. Co zrobić, aby nie dać się oszukać? O czym pamiętać podczas podpisywania umowy? Odpowiedzi m.in. na te pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych można poznać w ramach programu „Ufaj, ale sprawdzaj” organizowanego przez Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Polacy nie mają wyraźnie dominującego sposobu dokonywania zakupów żywności. Wprawdzie na ogół robimy zakupy często w zależności od potrzeby, ale niewiele rzadziej kupujemy większą ilość artykułów żywnościowych raz na kilka dni – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS. Większości zakupów dokonujemy w tanich sklepach dyskontowych, w następnej kolejności w marketach, sklepach osiedlowych i supermarketach.
Sprzedaż bezpośrednia (akwizycja) bardzo często adresowana jest do osób powyżej 60 roku życia – twierdzi UOKiK. Istotą takiej formy sprzedaży jest osobisty kontakt sprzedawcy-akwizytora z potencjalnym nabywcą, zazwyczaj w domu klienta, na ulicy lub podczas prezentacji organizowanej w miejscach wybranych przez sprzedającego np. w wynajętych salach w hotelach, sanatoriach, restauracjach, domach kultury lub podczas wycieczek turystyczno-religijnych. W celu wywołania potrzeby zakupu oferowanego towaru akwizytorzy stosują też wiele technik manipulacji mających przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Poznanie tych technik może uratować przed niechcianymi zakupami i popadnięciem w finansowe tarapaty.
Ofiarami nieuczciwych firm sprzedających za pomocą akwizytorów, również podczas atrakcyjnych, często bezpłatnych wycieczek, dość często padają seniorzy. Sprawę postanowił zbadać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontrolując 34 firmy sprzedające towary za pomocą akwizytorów. Nieuczciwe praktyki stosowali niemal wszyscy. Uniemożliwianie konsumentom odstąpienia od umowy, trudna do odczytania przez seniorów czcionka, nieprecyzyjne koszty windykacyjne – to niektóre z praktyk akwizytorów zakwestionowanych przez UOKiK.
Sezonowe wyprzedaże to już tradycja na polskim rynku. Jakie prawa przysługują klientom podczas sezonowych obniżek przypomina UOKiK.
Czekolada przeterminowana o ponad 200 dni, gotowe ciasto ze sklepu - z zakalcem czy spleśniałe bakalie mogą zepsuć wielkanocne przygotowania niejednej pani domu. Wszystkim przygotowującym się do wielkanocnych zakupów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o tym jak wybierać produkty spożywcze.
Z początkiem marca w największych internetowych serwisach rekrutacyjnych opublikowano ponad 16 tys. propozycji pracy w handlu. Oferty pracy czekają zarówno na osoby bez przygotowania zawodowego, jak i na te, które mają już duże doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów.