Większość Polaków (78%) lubi kupować prezenty świąteczne i zamierza obdarować bliskich w tym roku. Pod choinkę trafią przede wszystkim perfumy, zabawki dla dzieci i kosmetyki - pokazują wyniki badania opinii, przeprowadzonego na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez Dom Badawczy Maison.
Jak wytrwać w świątecznych założeniach dotyczących zakupów? Czy w bożonarodzeniowa atmosfera i wyjątkowość nadchodzących świąt pozwolą tak realizować plany wydatkowe, żeby w Nowy Rok wejść bez ddatkowego zadlużenia? Oto 16 pomocnych rad.
Zdecydowana większość Polaków, bo aż 74 proc. zrobi zakupy świąteczne w grudniu, coraz chętniej korzystając z Internetu. Pod tym względem wyprzedzają nas jedynie Brytyjczycy i Niemcy.
Prawie połowa Polaków nigdy nie wręczyłaby prezentu ekspartnerowi. Niechętnie obdarowujemy również swoich przełożonych – wynika z sondażu przeprowadzonego przez „Reader’s Digest”, który sprawdził, komu na pewno nie podarujemy w tym roku gwiazdkowego prezentu. Okazuje się, że są sytuacje, w których ulgę przynosi możliwość uniknięcia obdarowywania.
Co roku dawałam moim wnuczkom na gwiazdkę pieniądze w postaci gotówki, by mogły samodzielnie zdecydować, co chcą sobie kupić. Słyszałam jednak, że można dać w prezencie również plastikową kartę zasiloną pieniędzmi. Czy na taką kartę mogę wpłacić dowolną kwotę? Czy jest to drogie rozwiązanie?
Podobnie jak przed rokiem, zdecydowana większość Polaków (89%) planuje podarować swoim bliskim upominki gwiazdkowe. Jak wynika z raportu „Świąteczne wydatki”, przygotowanego przez TNS OBOP, przeciętny obywatel przeznaczy na ten cel w tym roku średnio 277 zł.
W czasie ubiegłorocznych Świąt Bożego Narodzenia statystyczny Polak spędził przed telewizorem 4 godziny i 43 minuty dziennie. To dużo, ale tendencja jest spadkowa, w ciągu ostatnich 10 lat czas ów zmniejszył się o ponad godzinę. W 1997 roku podczas Gwiazdki oglądaliśmy telewizję przeciętnie 5 godzin 45 minut dziennie.
Wielu z nas kojarzy Święta Bożego Narodzenia z rodzinnymi spotkaniami, śpiewaniem kolęd, czasem relaksu i odprężenia, niestety dla niemałej grupy ludzi Gwiazdka oznacza też nadmiar obowiązków i inne, uciążliwe zadania. Przygotowania do Świąt mogą przyprawiać o dreszcz niepokoju.
W ostatnim czasie różne tradycje ulegają modyfikacjom dzięki możliwościom technicznym, nowe technologie szybko stają się dostępne dla ogółu społeczeństwa, a ludzie chętnie z nich korzystają. Podobnie dzieje się z przesyłaniem życzeń świątecznych, w zapomnienie odchodzą kartki pocztowe, obecnie najpopularniejsze są SMS-y. Jak pisze „Metro”, liczba świątecznych wiadomości przesłanych z naszych telefonów komórkowych przekroczy miliard.
Przed nami zakupowe szaleństwo związane ze świętami Bożego Narodzenia. Dla sklepów to najbardziej urodzajny okres w roku. Dla większości z nas – niekończące się rozmyślania, planowanie, „polowanie”. Przygotowaliśmy kilka rad, które pomogą w opanowaniu zakupowego szału.