Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.
Najnowsze badania pokazują smutną prawdę o stanie finansów polskich gospodarstw domowych. Ponad połowa Polaków (60%) przyznaje się, że w ogóle nie oszczędza, a połowa (49%) nie robi nic, aby powiększyć swoje przyszłe świadczenia emerytalne.
W tegorocznej edycji przeprowadzanego przez Reader's Digest badania European Trusted Brands sprawdzono m.in. jak w ciągu ostatnich pięciu lat zmieniło się zaufanie Europejczyków do instytucji związanych z gospodarką. Wyniki pokazują, że pomimo kryzysu gospodarczego w Europie, w Polsce nie ma kryzysu psychologicznego polegającego na utracie zaufania do banków.
Pieniądze przekazane Młodej Parze w ramach prezentu ślubnego powinny pracować: Wielu Polaków, zaproszonych na uroczystości, staje przed dylematem: co podarować Młodej Parze? Zaryzykować zakup dziesiątego zestawu filiżanek? Wręczyć kopertę? Drugie rozwiązanie, choć najprostsze, bywa często kłopotliwe, a co więcej w obecnych czasach niezbyt dobrze się kojarzy. Dużo lepszym rozwiązaniem może być prezent w postaci produktu finansowego. Zakup takiego prezentu nie jest jednak łatwy, z uwagi na ograniczenia prawne.
Około czterdziestych urodzin przychodzi najlepszy czas na oszczędzanie. Na ogół w tym czasie zarabia się już nieźle, a najważniejsze życiowe potrzeby zostały zaspokojone. Do kolejnych poważnych wydatków upłynie jeszcze sporo czasu.