Informacje o suplementach diety Polacy najczęściej uzyskują u farmaceuty w aptece lub u lekarza, natomiast źródła takie jak rodzina i znajomi, publikacje oraz informacje reklamowe są wymieniane rzadziej. Kobiety znaczenie chętniej opierają się na poradach ekspertów, natomiast dla mężczyzn opinia najbliższych jest niemal równie ważna – wynika z badań TNS OBOP.
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał obecnie już 166 decyzji dotyczących natychmiastowego wstrzymania emisji niektórych reklam leków. Okazuje się bowiem, że niektóre reklamy mogą wprowadzać ich odbiorców w błąd, w związku z czym zagrażają zdrowiu pacjentów – czytamy w "Dzienniku Polskim".
Od początku roku Główny Inspektorat Farmaceutyczny wycofał już dziesięć wprowadzających chorych w błąd reklam leków. W Polsce nie ma dotychczas wspólnego kodeksu etycznego, który obowiązywałby wszystkie spółki farmaceutyczne.
Czy czeka nas w końcu cenowa rewolucja w aptekach? Wygląda na to, że tak. Jak informuje „Życie Warszawy", pierwsze, tańsze nawet o 25 proc. popularne leki trafiły już do hurtowni.