W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
Z e-zakupów w Stanach Zjednoczonych korzystają coraz częściej również Polacy. Przyciągają ich głównie duże rabaty oraz atrakcyjny kurs dolara, oscylujący w granicach 3 złotych. Powoduje to, że zakup najnowszego gadżetu znanej marki jest zdecydowanie tańszy niż w naszym kraju. Niestety, na kupujących czekają również utrudnienia. Konieczność zapłaty cła, długi czas dostawy oraz niepewna gwarancja, to tylko niektóre z nich.
Obecnie w internecie można załatwić praktycznie wszystko. Nieważne, czy chcesz założyć konto w banku, czy też ubezpieczyć swój samochód. To medium stało się na tyle popularne, iż jest już w zasadzie większości domów na całym świecie i codziennie pomaga nie tylko w pracy, ale również komunikowaniu się ze znajomymi. Szczególnie cieszy fakt mobilności oraz tego, iż aby zrobić zakupy na przedświąteczne prezenty czy na inne okazje nie musimy biegać cały dzień po mieście od sklepu do sklepu.
Wnuczka poradziła mi, żebym zaczął robić zakupy przez Internet. Mówi, że wiele sklepów oferuje dostawę do domu, co jest dla mnie ważne, bo mam coraz większe problemy z chodzeniem. Boję się jednak czy nikt mnie nie oszuka. Jak bezpiecznie robić takie zakupy?
Dzięki Intenetowi możemy robić zakupy w najdalszych zakątkach świata bez bez wychodzenia z domu. Pomimo tego, kupowanie poza granicami Polski budzi nadal w Polakach wiele wątpliwości. Czy są to słuszne obawy? Jaki sklep wybrać i ile możemy zaoszczędzić, jak dokonać szybko i bezpiecznie wpłaty i czy możemy taki towar reklamować?
Internet niesie dla osób starszych wiele korzyści. Emerytura wpływająca na konto bankowe, zakupy spożywcze bez wychodzenia z domu czy nawiązywanie nowych znajomości to zachęta do „bycia online”. Wystarczy tylko przełamać lody. Jednak według danych GUS tylko 12% Polaków i 8% Polek w wieku 55-74 lat co najmniej raz w tygodniu korzysta z sieci.