Prężnie działający rynek sprzedaży online, zyskuje kolejnych sympatyków w naszym kraju. Kupujemy więcej, korzystając z ofert wielu sklepów internetowych. Branża e-commerce znajduje się jednak także na celowniku... oszustów. Co zrobić, by realizowane transakcje były w pełni bezpieczne?
Przybywa seniorów, którzy decydują się na zakupy w sklepach internetowych. Z analizy przygotowanej przez serwis Ceneo.pl wynika, że zainteresowanie zakupami w sieci wśród osób powyżej 65 roku życia w ciągu roku wzrosło o 12%. Wśród klientów sklepów internetowych zdecydowanie przeważają kobiety.
Jak wskazują różne źródła i badania – zakupy w sieci robi w Polsce od 56% do nawet 93% internautów! Największą popularnością cieszą się sklepy wielobranżowe, z elektroniką i odzieżowe. Nadchodzące święta to dla e-sprzedawców złote żniwa, a dla klientów doskonała okazja do tańszych i wygodnych zakupów. W przedświątecznej gorączce można jednak trafić zarówno na rzetelnych, jak i nierzetelnych sprzedawców. Można też przekazać sklepowi dane osobowe, które potem ktoś wykorzysta, zaciągając na nasze konto pożyczkę. Warto wiedzieć, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas w sieci.
Młody, wykształcony i z wielkiego ośrodka – taki obraz internetowego klienta dominuje w powszechnej świadomości i znajduje potwierdzenie w badaniach. Jednak coraz silniejszą grupę użytkowników sklepów online stanowią internauci w wieku 50 lat i starsi.
Jeżeli planujemy zakup świątecznych prezentów przez Internet, to w tym rokunajlepiej dokonać ich 5 grudnia, kiedy to wybrane sklepy w sieci będą oferować darmową dostawę. Celem ogólnopolskiej akcji jest popularyzacja zakupów internetowych w Polsce.
3 grudnia weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE ograniczające możliwości blokowania dostępu do zakupów w Internecie.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Polacy nie obchodzą Dnia Dziękczynienia. Nie przeszkadza to w promowaniu dnia, który następuje po nim. W Stanach Zjednoczonych właśnie tego dnia odnotowywane są największe obroty w handlu, spowodowane startem przedświątecznych promocji. Od kilku lat również w Polsce tradycja Black Friday zyskuje nowych zwolenników.
43 proc. Polaków w wieku od 50 do 75 lat deklaruje, że regularnie używa urządzeń cyfrowych. To aż dwukrotnie więcej niż średnia europejska. Internet jest przez polskich seniorów uznawany za dobrą alternatywę dla telewizji, którą ogląda się w Polsce mniej niż w innych krajach. Traktowany jest także jako wiarygodne źródło informacji i pomaga w dokonywaniu wyborów. Polscy seniorzy regularnie korzystają z internetowych porównywarek cen i czytają komentarze internautów, ale same zakupy najczęściej robią w sklepach stacjonarnych – to wnioski płynące z raportu L’Observatoire Cetelem 2016 „Czy srebrną gospodarkę czeka złoty wiek?” przygotowanego przez BNP Paribas Personal Finance.
Prawie 3/4 Polaków zamierza obdarować bliskich prezentami. Jednak 70% badanych planuje oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach. Chociaż planujemy rodzinne i tradycyjne święta, to 1/3 Polaków zrezygnuje z zakupu choinki – wynika z najnowszego badania Payback Opinion Poll.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
Z e-zakupów w Stanach Zjednoczonych korzystają coraz częściej również Polacy. Przyciągają ich głównie duże rabaty oraz atrakcyjny kurs dolara, oscylujący w granicach 3 złotych. Powoduje to, że zakup najnowszego gadżetu znanej marki jest zdecydowanie tańszy niż w naszym kraju. Niestety, na kupujących czekają również utrudnienia. Konieczność zapłaty cła, długi czas dostawy oraz niepewna gwarancja, to tylko niektóre z nich.
Obecnie w internecie można załatwić praktycznie wszystko. Nieważne, czy chcesz założyć konto w banku, czy też ubezpieczyć swój samochód. To medium stało się na tyle popularne, iż jest już w zasadzie większości domów na całym świecie i codziennie pomaga nie tylko w pracy, ale również komunikowaniu się ze znajomymi. Szczególnie cieszy fakt mobilności oraz tego, iż aby zrobić zakupy na przedświąteczne prezenty czy na inne okazje nie musimy biegać cały dzień po mieście od sklepu do sklepu.
Wnuczka poradziła mi, żebym zaczął robić zakupy przez Internet. Mówi, że wiele sklepów oferuje dostawę do domu, co jest dla mnie ważne, bo mam coraz większe problemy z chodzeniem. Boję się jednak czy nikt mnie nie oszuka. Jak bezpiecznie robić takie zakupy?