3 grudnia weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE ograniczające możliwości blokowania dostępu do zakupów w Internecie.
W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej inicjatyw propagujących świadome i bezpieczne korzystanie z Internetu skierowane do tych, dla których nadal nie jest to środowisko przyjazne. Z drugiej strony, spora części społeczeństwa czuje się w Internecie jak ryba w wodzie. Polacy w coraz większym stopniu korzystają z bankowości internetowej, angażują się w media społecznościowe, korzystają z nowatorskich aplikacji, dokonując zakupów w sieci. I choć dla jednych Internet wydaje się być wręcz standardem, to dla wielu jest jeszcze nadal niewystarczająco znanym narzędziem.
Prawie 3/4 Polaków zamierza obdarować bliskich prezentami. Jednak 70% badanych planuje oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach. Chociaż planujemy rodzinne i tradycyjne święta, to 1/3 Polaków zrezygnuje z zakupu choinki – wynika z najnowszego badania Payback Opinion Poll.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
Coraz więcej Polaków wykorzystuje internet do wymiany dóbr i usług. Przynajmniej raz kupiła coś w ten sposób ponad połowa ogółu dorosłych, a sprzedała blisko jedna czwarta – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Od ubiegłego roku wzrosła liczba osób regularnie kupujących przez internet.
Pomimo dostępu do ogromnej liczby informacji i fachowych opinii na temat produktów w Internecie, konsumenci znacznie częściej konsultują swoje wybory z przyjaciółmi czy rodziną – wynika z raportu „Global Powers of Consumer Products 2015. Connecting with the connected consumer” autorstwa firmy doradczej Delitte. Tylko 12 proc. respondentów ufa informacjom producenta.
Dopiero teraz na dobre rozpoczął się sezon wyprzedaży i okazji. Obniżki w niektórych sklepach sięgają nawet 70 proc. Magazyny "wietrzą" również sklepy internetowe - gdzie szukać noworocznych wyprzedaży w sieci?
Jedzenie, środki czystości i kosmetyki kupujemy w supermarkecie, książki i płyty (jeśli w ogóle) - przez Internet. Spada popularność małych sklepów, targowisk, kiosków i księgarni „za rogiem". Internet nadal nie jest ulubionym miejscem zakupów - takie wnioski można wysnuć z ostatniego badania postaw konsumenckich przeprowadzonego przez CBOS.
Jedna piąta Polaków prezenty świąteczne kupi w internecie. Tak wynika z najnowszych badań. Sklepy internetowe już od początku listopada skrupulatnie przygotowują swoją ofertę.
Zdecydowana większość internautów w Polsce zdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. Wśród nich 66 proc. przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś w ten sposób.
Główny Urząd Statystyczny przeprowadził badania wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach sektora niefinansowego i finansowego oraz w gospodarstwach domowych. Wyniki tych badań pokazały, że prawie we wszystkich dziedzinach życia społecznego i gospodarczego można zauważyć wzrost wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-telekomunikacyjnych.