Galerie handlowe bardzo często odwiedzamy tylko po to, żeby obejrzeć produkty, które poźniej kupimy w Internecie. Do takiego postepowania przyznaje się ponad połowa osób odwiedzających galerie. Częściej tak postepują mężczyźni niz kobiety oraz osoby młodsze, do 35 roku życia – wynika z badania „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication.
Pomimo dostępu do ogromnej liczby informacji i fachowych opinii na temat produktów w Internecie, konsumenci znacznie częściej konsultują swoje wybory z przyjaciółmi czy rodziną – wynika z raportu „Global Powers of Consumer Products 2015. Connecting with the connected consumer” autorstwa firmy doradczej Delitte. Tylko 12 proc. respondentów ufa informacjom producenta.
Ponad 80 procent badanych przez Pocztę Polską Polaków deklaruje, że w tym roku kupi prezenty w sklepach internetowych. Uważamy, że taka forma zakupów jest wygodna i tańsza niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Znaczenie ma też duży wybór. Połowa badanych ocenia, że zakupy on-line to najlepszy sposób na robienie zakupów świątecznych.
W przedświątecznej gorączce coraz częściej oszczędzamy czas i pieniądze, robiąc zakupy w sklepach internetowych. Dostępność wielu produktów w jednym miejscu, wygoda oraz atrakcyjne ceny – to główne atuty tego rodzaju zakupów. Jednak także w przypadku wyprawy do internetowego sklepu, trzeba pilnować swoich danych i portfela. O czym pamiętać i które sklepy internetowe wybrać, żeby na zakupach online zyskać a nie stracić?
Zbliża się najgorętszy okres w branży obsługi przesyłek. Z dnia na dzień będzie rosła liczba wysyłanych paczek i z dnia na dzień kupujący będą coraz bardziej niecierpliwie oczekiwali kolejnych. Niestety, wiedzą o tym także oszuści. W ostatnich dniach pojawiły się fałszywe maile, wysłane rzekomo przez firmę InPost.
Spot promujący 10 lat Polski w Unii Europejskiej widzieli już chyba wszyscy. W ostatnich dniach niemal bez przerwy mówi się o przypadającej jutro, okrągłej rocznicy integracji ze Wspólnotą Europejską. To dobra okazja, żeby sprawdzić jak Polska dzisiaj prezentuje się na tle państw unijnych w kwestii dostępu do Internetu i aktywności w sieci? Czy naprawdę możemy określić nasze społeczeństwo mianem informacyjnego?
Trwa pierwsza edycja Akademii Seniora. Chętnych do udziału w bezpłatnych szkoleniach komputerowych było średnio cztery razy więcej, niż miejsc. Najwięcej osób zgłosiło się we Włocławku. Najstarszy uczetnik ma 79 lat, a średnia wieku wynosi ponad 60 lat.
Już obecnie osoby kupujące przez internet maja więcej uprawnień niż ci, którzy kupują towary w tradycyjny sposób. A będzie tylko lepiej, ponieważ od czerwca wchodzą w życie nowe przepisy dające e-nabywcom jeszcze większe przywileje. Czy sklepy internetowe są na to przygotowane? Czego możemy od nich wymagać?
Jeszcze 10 lat temu, gdy w kontekście internetu i nowych technologii pojawiało się słowo "senior" najczęściej łączono je z niekompetencją cyfrową i problemami w obsłudze komputera. Jak wskazują badania portalu kodyrabatowe.pl dotyczące tego jak seniorzy robią zakupy, przez ostatnie lata sporo się w tej materii zmieniło, a porównując dane dotyczące różnych grup wiekowych, coraz trudniej trafić na różnicę pomiędzy zachowaniem osób starszych, a tych z młodszych pokoleń.
Polskich seniorów mocno dotyka problem cyfrowego wykluczenia. Aż 78 procent osób powyżej 50. roku życia nie korzysta z Internetu - wynika z raportu „Cyfrowa przyszłość Polski" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i Amarach Research na zlecenie UPC Polska.
W ostatnim pełnym tygodniu przed świętami Polacy wysłali o prawie 70 proc. więcej paczek niż w zwykłym okresie – taki jest odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej na chwilę przed Gwiazdką. Oznacza to, że w tym roku kupiliśmy więcej prezentów niż rok temu.
Internet na dobre zagościł w naszej świadomości jako miejsce, gdzie robimy zakupy. W sieci znajdziemy praktycznie wszystko - od pomysłów na prezenty gwiazdkowe po pierwszej potrzeby artykuły spożywcze. Jak pokazują dane Fly.pl, coraz chętniej szukamy tam także wycieczek.
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze - twierdzi Najwyższa izba Kontroli. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo.
Z każdym rokiem rośnie liczba Polaków dokonujących zakupów w sieci. Kuszące promocje i atrakcje cenowe w sklepach internetowych przyciągają klientów, którzy często nie myślą nawet o tym, że mogą zostać oszukani. Bardzo tanie oferty powinny jednak wzmagać naszą ostrożność – przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić sklep i wybrać bezpieczną formę płatności – radzą eksperci firmy Expander.
Dopiero teraz na dobre rozpoczął się sezon wyprzedaży i okazji. Obniżki w niektórych sklepach sięgają nawet 70 proc. Magazyny "wietrzą" również sklepy internetowe - gdzie szukać noworocznych wyprzedaży w sieci?