Żyjemy w erze fałszywych informacji i postprawdy – przekonują eksperci. W dużej mierze to efekt dynamicznie rosnącej roli mediów społecznościowych. W Polsce ponad połowa społeczeństwa uważa je za główne źródło informacji. To o tyle istotne, że tylko na Twitterze nawet 49 mln kont jest zautomatyzowanych. Fake newsy stają się coraz groźniejsze, bo mają efekt kuli śnieżnej. Jedna informacja w ciągu kilku minut może być na ustach całego świata.
Dziś zmarła Janina Paradowska - wybitna polska dziennikarka i publicystka, związana między innymi z tygodnikiem "Polityka" oraz radiem Tok FM. Miała 74 lata.
Nie żyje Andrzej Turski znany dziennikarz, długoletni pracownik TVP i Polskiego Radia. W kilkanaście dni temu przeszedł poważny atak serca. Miał 70 lat.
Kamil Durczok, prezenter Faktów w TVN, jest dziennikarzem telewizyjnym, któremu Polacy ufają najbardziej – wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Niemal co trzeci ankietowany darzy go zaufaniem.
W wieku 69 lat zmarła po długiej chorobie Teresa Torańska - dziennikarka, publicystka, współautorka filmów dokumentalnych. W ostatnich latach publikował m.in. w "Newsweeku" czy dodatku do Gazety Wyborczej "Duży Format".
Jak szukać inspiracji i skąd brać pomysły na dobre teksty? Jak przeprowadzić wywiad, jak zrobić poruszający reportaż? Jak pokonać tremę i znaleźć własny, niepowtarzalny styl? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestniczki bezpłatnych warsztatów pisarsko - dziennikarskich, które rozpoczynają się w czerwcu w Fundacji Feminoteka.
Dziennikarze Paweł Reszka i Michał Majewski zostali uhonorowani Nagrodą Dziennikarską im. Andrzeja Woyciechowskiego za cykl artykułów poświęconych katastrofie smoleńskiej, które ukazały się na łamach dziennika „Rzeczpospolita”. Nagroda Specjalna im. Andrzeja Woyciechowskiego „Dziennikarz 20-lecia” została przyznana redaktorowi naczelnemu tygodnika "Polityka" Jerzemu Baczyńskiemu.
Tomasz Lis zwyciężył w konkursie o tytuł Dziennikarza Roku 2009. Statuetkę przyznano mu podczas gali Grand Press 2009 w warszawskim hotelu Hilton. Organizatorem imprezy był miesięcznik „Press", a partnerem wspierającym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands pokazują, że jedyną grupą zawodową, której Polacy ufają bardziej niż mieszkańcy innych krajów europejskich, są dziennikarze. Jeśli chodzi o media, to najbardziej wzrasta nasze zaufanie wobec Internetu.