Listopad to kolejny miesiąc, w którym poprawiło się bezpieczeństwo na polskich drogach. Jak wynika z policyjnych statystyk, liczba wypadków spadła o 610. Odnotowano także spadek liczby śmiertelnych ofiar i rannych w wypadkach.
Pierwszy wakacyjny weekend na drogach mamy już za sobą. Jak informuje Policja, od piątku do niedzieli w 328 wypadkach zginęło 31 osób, a 417 odniosło obrażenia ciała. Policjanci zatrzymali 1.269 nietrzeźwych kierujących. Kilka tysięcy funkcjonariuszy czuwało nad bezpieczeństwem wypoczywających, nie tylko na drogach.
W którym polskim mieście wojewódzkim jeździ się najwolniej? We Wrocławiu. Tam korki są najbardziej uciążliwe – pokazują wyniki najnowszego rankingu najwolniejszych miast przygotowanego przez serwis Korkowo.pl. Na drugim miejscu tego zestawienia ex quo znalazły się Kraków i Poznań, a trzecia lokata przypadła w udziale Łodzi.
Dzień Wszystkich Świętych to na polskich drogach zwykle czas, kiedy słyszymy o szczególnym natężeniu ruchu, ale też o większej liczbie wypadków drogowych. W tym roku scenariusz będzie podobny, gdyż pierwszy dzień listopada przypada w piątek, który to dzień jest początkiem długiego jesiennego weekendu. Jak zwiększyć bezpieczeństwo podróżowania tego dnia i ustrzec się przed korkami na drodze?
Spółka Stalexport Autostrada Małopolska narzucała nieuczciwe ceny za przejazd Autostradą A4 - uznał Sąd Najwyższy oddalając skargę tej firmy. Stalexport pobierał pełną opłatę za przejazd autostradą, której istotna część była remontowana, a ruch odbywał się dwukierunkowo na jednej jezdni.
Długi majowy weekend to pracowity czas dla kilku tysięcy policjantów, głównie z "drogówki" i prewencji. Od początku długiego weekendu funkcjonariusze wyeliminowali z ruchu drogowego 2.093 pijanych kierowców. Niestety, od piątku w wypadkach drogowych zginęły już 34 osoby.
Polskie drogi są rozjeżdżane przez przeładowane ciężarówki,a Inspekcja Transportu Drogowego zaniechała przeprowadzania kontroli w nocy, w weekendy oraz w okresie jesienno-zimowym. Nieuczciwi przewoźnicy stali się więc bezkarni - zarzuca Najwyższa Izba Kontroli.
Korki to poważny problem większości polskich miast. Przez utrudnienia w ruchu drogowym w największych miastach, państwo traci rocznie 3,1 mld zł. Sytuacja jednak się poprawia. W ubiegłym roku straty kierowców były mniejsze o prawie 96 mln zł niż rok wcześniej - wynika z „Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski” przygotowanego przez Deloitte i Targeo.pl. Najłatwiej podróżuje się po Katowicach, a najtrudniej po Warszawie. Koszt korków dla statystycznego mieszkańca-kierowcy wynosił średnio 2 tys. 811 zł rocznie.
Od piątku na polskich drogach doszło do 347 wypadków, w których zginęło 39 osób, a 438 zostało rannych - informuje Policja. Zatrzymałno także 1890 nietrzeźwych kierujących. Część kierowców z pewnością zastosowała się do policyjnych apeli, ponieważ wypadków, zabitych i rannych osób było mniej w porównaniu z ostatnim wakacyjnym weekendem roku ubiegłego.
Lipiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na polskich drogach. W minionym roku, tylko w tych dwóch miesiącach, doszło do prawie 8 tys. wypadków, w których zginęło ponad 820 osób. W tym okresie szczególnie duży odsetek poszkodowanych w wypadkach stanowią dzieci. Mimo że z roku na rok na polskich drogach jest coraz bezpieczniej, Polska nadal zajmuje pierwsze miejsce w Unii Europejskiej pod względem ilości ofiar wypadków. Aby poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła realizację kampanii społecznej „Prędkość zabija. Włącz myślenie”.
Komisja Europejska ogłosiła przetarg na badania dotyczące starzenia się społeczeństwa: jak zapewnić bezpieczną mobilność osób starszych w Europie.
Stan jezdni i chodników w dużych miastach w Polsce jest zły. Naprawy wymaga blisko 50 proc. dróg w Łodzi i Wrocławiu, ponad połowa w Gdańsku i Krakowie, a w Warszawie aż 71 proc z zarządzanych przez ZDM. Remonty trwają zbyt długo i są uciążliwe, gdyż szwankuje planowanie i koordynacja robót. Zarządcy dróg nie mają pełnej wiedzy o ich stanie, bo nie przeprowadzają obowiązkowych kontroli stanu technicznego nawierzchni. Najwyższa Izba Kontroli zbadała, jak zarządcy dróg w dużych miastach koordynują roboty drogowe z innymi pracami, dotyczącymi sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, cieplnej, gazowej i energetycznej.