Z rodziną najlepiej wypada się na zdjęciach? Być może, ale bez niej jest nam chyba o wiele trudniej - przypomina w swoim najnowszym dziele, "Domu na weekend", reżyser Hans-Christian Schmid.
Niektóre wielbicielki talentu i uroku Ryana Goslinga z seansu "Tylko Bóg wybacza" mogą wyjść mocno zdziwione, o ile nie srogo zawiedzione. Inne pokochają go pewnie jeszcze bardziej.
Po Euro środowiska artystyczne narzekały, że tak wiele pieniędzy poświęcono na turniej, kosztem projektów kulturalnych. Po filmie "Bez wstydu" uważam, że cały budżet na rodzimą kinematografię należy przekazać na Biało-Czerwonych, bo z nich coś jeszcze może być.
Thriller w reżyserii George’a Clooneya, którego światowa premiera uświetniła otwarcie Festiwalu Filmowego w Wenecji 2011.
Oparta na bestsellerowej powieści Sylvaina Estibala europejska superprodukcja przygodowa z dwiema największymi gwiazdami kina znad Sekwany: znakomitą, nagrodzoną Oscarem, Złotym Globem, BAFTĄ i dwoma Cezarami niezapomnianą odtwórczynią roli Edith Piaf Marion Cotillard i uznawanym za najprzystojniejszego francuskiego aktora i niezwykle ualentowanego reżysera ("Nie mów nikomu") Guilliaumem Canet.
Światełko w tunelu. Takie zdaje się być przesłanie "Między światami" - pełnego smutku obrazu z tlącą się w tle nadzieją.
Na powitanie nowego roku Teatr Konsekwentny przygotował dla widzów aż dwie premiery. Oba spektakle analizują dość wnikliwie dylematy moralne oraz duszę i psychikę mężczyzn, którzy przekroczyli magiczną trzydziestkę.
Sezon 2009/2010 w warszawskim Teatrze Dramatycznym rozpocznie się we wrześniu spektaklem „Borys Godunow" w reż. Andrieja Mogucziego. W repertuarze teatru znajdą się także „Persona. Tryptyk/Marilyn" Krystiana Lupy, „Fragmenty dyskursu miłosnego" w reż. Radosława Rychcika oraz „Szczęśliwe dni" w reż. Antoniego Libery z wybitną rolą Mai Komorowskiej.
Podczas gdy inne teatry zamykają swoje podwoje, w należącym do Emiliana Kamińskiego warszawskim Teatrze Kamienica będzie można obejrzeć spektakle, na które nie udało się zdobyć biletów w sezonie.
W Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego odbyła się ceremonia wręczenia nagród przyznawanych za całokształt działalności lub wybitne osiągnięcia w danym roku w dziedzinie: twórczości artystycznej oraz upowszechniania i ochrony dóbr kultury o znaczeniu ogólnokrajowym lub międzynarodowym.
W marcu warszawski Teatr Ateneum zaprasza na dwie premiery: „Miasto" Jewgienija Griszkowca i „Namiętności" Isaaca Bashevisa Singera.
Działające przy warszawskim Domu Kultury „Świt" Kino Złotego Wieku zaprasza w lutym na 5 filmów, z których większość to obrazy muzyczne.
Warszawski Teatr Dramatyczny jest mężczyzną po pięćdziesiątce i ma ponad 1200 znajomych. Chodzi na imprezy, czasem bywa smutny, nie pracuje w poniedziałki. Można napisać do niego prywatną wiadomość albo zagadać na czacie. Okazuje się, że południowo-wschodnie skrzydło Pałacu Kultury, oprócz dobrej lokalizacji, ma całkiem ciekawą osobowość.
Film "Plac Zbawiciela" w reżyserii Krzysztofa Krauzeego i Joanny Kos-Krauze zdobył Złotą Taśmę 2006 - nagrodę przyznawana przez krytyków filmowych Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Plac Zbawiciela to jedna z najlepiej ocenianych polskich produkcji filmowych tego roku. Rodzinne dzieło państwa Krauze od samego początku zbierało pochwały od widzów i krytyków filmowych. Jaki był powód tak ciepłego przyjęcia? Być może przyczyniła się do tego tematyka, jaką podejmuje produkcja, ukazanie trudnej sytuacji młodych ludzi, historii, która często wydarza się obok nas. Niektórzy porównują Plac Zbawiciela do innej produkcji Krzysztofa Krauzego - "Długu". Trudno tutaj nie zauważyć pewnej analogii. Oba filmy ukazują losy bohaterów, którzy znaleźli się w ekstremalnych sytuacjach życiowych, postawionych pod przysłowiowym murem.