W środę (26 kwietnia) o godzinie 11.00 Kino Pod Baranami zaprasza seniorów na nagrodzony Oscarem film Klient - thriller psychologiczny autorstwa jednego z najciekawszych współczesnych irańskich reżyserów, Asghara Farhadiego. Twórca wielokrotnie nagradzanego Rozstania ponownie prezentuje widzom historię, w której testuje granice wytrzymałości bohaterów i odkrywa ich prawdziwą naturę.
31 marca na ekrany polskich kin wchodzi film "Dalida. Skazana na miłość" - oparta na faktach, historia burzliwego i pełnego namiętności życia Dalidy, uznawanej za jedną z sześciu najpopularniejszych piosenkarek na świecie.
W roku 1945 za murami polskiego klasztoru rozgrywa się dramat kobiet, które muszą sprostać największemu wyzwaniu swojego życia i na nowo odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytania.
Czy kolejna adaptacja Szekspira może zaskoczyć? Ile razy widzieliśmy już na deskach teatrów (ostatnio także w formie kinowych transmisji na żywo) adaptacji "Hamleta" czy "Króla Leara"? A jednak Justin Kurzel zdołał pokazać kanon w świeżej odsłonie, a jego interpretacja "Makbeta" jest jedną z najbardziej spektakularnych premier w tym roku.
"Obce niebo" Dariusza Gajewskiego bazuje na stereotypach. Narzuca jedną perspektywę, ale mimo tego i tak angażuje. Przeraża i wzrusza. Zmusza nas do postawienia trudnych pytań i udzielenia na nie odpowiedzi. To film z ciekawą historią i dużym potencjałem.
Utrzymany w teledyskowym rytmie i stylu dramat o walce z rakiem może budzić skrajnie różne odczucia - od zachwytu po niesmak albo rozczarowanie.
Chociaż najwyższą górą, na którą weszłam są Rysy (i to było naprawdę dawno temu), odnoszę wrażenie, że bohaterowie "Everestu" mieliby nawet problem ze zdobyciem Gubałówki.
Bywają takie filmy, które mamy ochotę obejrzeć tylko raz. Podczas seansu czujemy się, jakby każdy nasz nerw został wyeksponowany i podrażniony. Tak ogląda się "Do utraty sił". Film odpycha, nie chcemy do niego wracać, ale wiemy, że warto było ten jeden raz wystawić się na ból.
Film Damiána Szifróna emanuje złością. Pokazuje, jaką przyjemnością jest zemsta i jak dobrze jest w końcu stracić nad sobą panowanie. Czarna komedia argentyńskiego reżysera podbiła już serca publiczności na całym świecie, a teraz bez wątpienia pokochają ją widzowie w Polsce. Bo chociaż film Damiána Szifróna pełen jest fabularnych niedoskonałości, to i tak nam, Polakom, będzie bardzo bliski.
Najlepsze scenariusze pisze samo życie. Wystarczy tylko pochylić się nad historiami, które są wokół nas.
Z rodziną najlepiej wypada się na zdjęciach? Być może, ale bez niej jest nam chyba o wiele trudniej - przypomina w swoim najnowszym dziele, "Domu na weekend", reżyser Hans-Christian Schmid.
Niektóre wielbicielki talentu i uroku Ryana Goslinga z seansu "Tylko Bóg wybacza" mogą wyjść mocno zdziwione, o ile nie srogo zawiedzione. Inne pokochają go pewnie jeszcze bardziej.
Po Euro środowiska artystyczne narzekały, że tak wiele pieniędzy poświęcono na turniej, kosztem projektów kulturalnych. Po filmie "Bez wstydu" uważam, że cały budżet na rodzimą kinematografię należy przekazać na Biało-Czerwonych, bo z nich coś jeszcze może być.
Thriller w reżyserii George’a Clooneya, którego światowa premiera uświetniła otwarcie Festiwalu Filmowego w Wenecji 2011.
Oparta na bestsellerowej powieści Sylvaina Estibala europejska superprodukcja przygodowa z dwiema największymi gwiazdami kina znad Sekwany: znakomitą, nagrodzoną Oscarem, Złotym Globem, BAFTĄ i dwoma Cezarami niezapomnianą odtwórczynią roli Edith Piaf Marion Cotillard i uznawanym za najprzystojniejszego francuskiego aktora i niezwykle ualentowanego reżysera ("Nie mów nikomu") Guilliaumem Canet.