Media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu polityki zdrowotnej. Wskazują błędy w systemie i podpowiadają rozwiązania. Mogą być też rzecznikiem pacjentów, zwłaszcza w kontaktach z urzędnikami. To dzięki pośrednictwu mediów chorzy często otrzymują dostęp do nowoczesnych leków i terapii. Innym problemem komunikacyjnym w służbie zdrowia są relacje na linii pacjent–lekarz. Zmiana podejścia obu stron mogłaby przynieść lepsze efekty w postaci bardziej skutecznego leczenia.
Warsztaty języka angielskiego, obsługi komputera i komunikacji z młodzieżą, gimnastyka, bezpłatne badania i porady specjalistów, otwarta próba akademickiego Teatru AULA, strefa dialogu międzypokoleniowego z niezwykłymi gośćmi, a na koniec dwuczęściowy koncert - takie atrakcje jakie czekają seniorów w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.
Ważnym elementem, który buduje relacje z osobami bliskimi na każdym etapie naszego życia jest rozmowa. O tym, jak istotna jest dobra komunikacja nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Rozmowy z osobami starszymi nie zawsze należą do łatwych – z racji wieku i zmian z nim związanych może dojść do trudności w porozumiewaniu się. Jak należy rozmawiać z seniorami, aby uniknąć niepotrzebnych konfliktów?
Janina Ochojska, wybitna działaczka społeczna i założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej, została laureatką tegorocznej nagrody specjalnej miesięcznika Zwierciadło dla człowieka dialogu, który łączy, a nie dzieli.