Zdrowe i zadbane włosy to dla większości z nas wizytówka i „ambasador pierwszego wrażenia" w kontaktach międzyludzkich. Zabiegi stylizacyjne, szkodliwe działanie czynników zewnętrznych oraz łupież sprawiają jednak, że nasza fryzura czasem oddala się od wymarzonego ideału. W takich przypadkach potrzebna jest pomoc, jaką ofertują specjalistyczne serie dermokosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji włosów i skóry głowy.
Produkty kosmetyczne wybieramy opierając się na informacjach zawartych na opakowaniach. Coraz częściej możemy tam znaleźć znaki, świadczące o konkretnych właściwościach danego towaru.
Powszechny dostęp do mediów propagujących młody wizerunek i znajomość kosmetycznych oraz medycznych osiągnięć sprawia, że ludzie coraz bardziej skupiają się na swoim wyglądzie i szukają sposobów na powstrzymanie procesu starzenia się. Z drugiej strony przemysł kosmetyczno-estetyczny bacznie obserwuje (i wzmacnia) rosnące potrzeby potencjalnych klientów i pieczołowicie przygotowuje kolejne „eliksiry" młodości i zdrowia. Jedną z cieszących się popularnością nowości są dermokosmetyki.
Dermokosmetyki stają się w Polsce coraz popularniejsze. Nic dziwnego, że pojawiają się nowe marki i linie „aptecznych kosmetyków". Na rynku zadebiutowały dermokosmetyki Inside. Wśród prezentowanych linii kosmetycznych znalazły się także preparaty do skóry dojrzałej, zawierające silnie działające składniki nawilżające i przeciwzmarszczkowe.
Dermokosmetyki stały się już rozpoznawalną i docenianą przez klientki polskich aptek kategorią produktów farmaceutycznych. Jednocześnie, jak podkreśla 57 procent farmaceutów w skierowanym do nich badaniu ankietowym, przy właściwym doborze dermokosmetyku, konieczna jest specjalistyczna porada i wsparcie.
Blisko 100% kobiet, które wzięły udział w badaniu ankietowym „Moje dermokosmetyki" oczekuje widocznych i trwałych efektów działania dermokosmetyków.
Aż 80% kobiet nieprawidłowo określa typ swojej cery oraz poszczególne jej strefy i nie wie, jakie potrzeby ma ich skóra. Bez prawidłowej diagnozy typu i parametrów skóry właściwa pielęgnacja jest niemożliwa.
Kapituła Nagrody Zaufania wręczyła statuetki „Złotego OTISA 2009" laureatom szóstej edycji konkursu. Uroczystość zapoczątkowała jednocześnie akcję profilaktyczną „Uwaga nerki!".