Bazy danych o kandydatach do pracy aktualizowane za pośrednictwem ich profilów społecznościowych, składanie aplikacji ograniczające się do jednego kliknięcia, nowe CV, wysyłane nie na początku procesu rekrutacyjnego, ale w jego końcowej fazie – tak właśnie może wyglądać przyszłość rekrutacji. Wszystko dzięki rozwojowi nowoczesnych systemów rekrutacyjnych i mediów społecznościowych.
Czasem bywa tak, że poszukiwanie pracy ciągnie się miesiącami – kilkadziesiąt CV, kilka rozmów, kilka kontaktów i nic. Nie ma co rozpaczać, czas zmienić strategię. Oto kilka podpowiedzi, jak przełamać złą passę.
Czasem życie zmusza nas do szukania pracy trochę poniżej kwalifikacji. Ale okazuje się, że to wcale nie jest takie proste. Wysyłamy setki CV, które zostają bez odzewu. Coraz mocniej zniżamy loty. A i tak nie przynosi to efektów. Takich sytuacji doświadcza wielu doświadczonych, starszych pracowników. Jak to zmienić?
Zdarza się, że nie zaglądamy do swojego CV przez lata, bo mamy stałą pracę albo trafiliśmy gdzieś z polecenia. Kiedy musimy poszukać nowej posady, nie wiemy od czego zacząć. Sześć prostych kroków pomoże uporać się z tym zadaniem i przemienić przestarzałe papiery rekrutacyjne w profesjonalne narzędzie, które pozwoli poruszać się po dzisiejszym rynku pracy.
Aż 57% respondentów ankietowanych przez portal Praca.pl było, jest lub zamierza zostać wolontariuszem, 22% nigdy nie brało pod uwagę takiej aktywności. Aż 21% deklaruje, że nie zajmie się działalnością wolontariacką, z czego 16% twierdzi, że to strata czasu. Czy zmierzamy w stronę skupienia się tylko na swoich potrzebach? Czy przestaniemy pomagać?
Masz stałą pracę, więc nie zawracasz sobie głowy zaglądaniem do własnego CV. A co dopiero dbaniem o to, by było aktualne. To błąd. Nigdy nie wiadomo, kiedy może być potrzebne.
Aż 81 procent osób, które zajmują się rekrutacją spotkało się z oszustwami w życiorysach kandydatów do pracy – wynika z badania „Kłamstwa w CV na polskim rynku pracy”. Polacy decydują się na to rozwiązanie, aby zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji. Nieprawdziwe informacje w CV oznaczają dla pracodawców straty finansowe.
Osoby w wieku powyżej 50 lat stanowią coraz liczniejszą grupę na polskim rynku pracy. Mówi się o nich, że są mniej wydajne, nieenergiczne i wolniej uczą się nowych rzeczy. To nieprawda. Poza tym dla pracodawców liczą się też doświadczenie, cierpliwość czy lojalność, a tego osobom w wieku dojrzałym nie brakuje.
Wiek 50+ to świetny czas na realizację zawodową zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Doświadczenie, ustabilizowana sytuacja życiowa to atuty świadczące na korzyść dojrzałych pracowników. Dynamicznie zmieniający się rynek pracy wymusza coraz częściej na tej grupie społecznej poszukiwanie nowego miejsca zatrudnienia. Jak znaleźć pracę po 50. roku życia?
Źle przygotowane CV, nieprawidłowy przebieg rozmowy kwalifikacyjnej, za niskie kompetencje lub doświadczenia a może za wysokie oczekiwania finansowe? Polacy – choć wskazują wszystkie te czynniki, jako główny powód dla którego nie mogą znaleźć pracy wymieniają fakt, że nie mają odpowiednich znajomości. Uważa tak blisko połowa z nas.
Obok CV jest najpopularniejszym dokumentem, który wykorzystuje się w procesie rekrutacyjnym. List motywacyjny powinien być odpowiedzią na ogłoszenie o pracę, ale wielu kandydatów rezygnuje z tej formy przedstawienia siebie przyszłemu pracodawcy. Tymczasem brak listu motywacyjnego może mieć wpływ na to, czy dany kandydat przejdzie do kolejnego etapu rekrutacji.
Większości z nas wydaje się, że powinniśmy pisać i wysyłać dokumenty aplikacyjne w dni wolne, kiedy mamy więcej czasu i możemy się skupić na przeglądaniu ofert. Okazuje się, jednak, że Polacy jak zwykle odkładają wszystko na ostatnią chwilę. Dane serwisu Szybkopraca.pl pokazały, że większość kandydatów poszukuje zatrudniania od poniedziałku do czwartku.
Ageizm, czyli dyskryminacja ze względu na wiek, jest nierzadkim zjawiskiem na rynkach pracy na całym świecie. Tym bardziej dojrzali kandydaci i ci już pracujący muszą się starać, by uzyskać, bądź zachować pracę. Aby temu przeciwdziałać, zaczęto wdrażać programy aktywizacji zawodowej dla osób po 50. roku życia i organizować kampanie przeciwdziałające streotypizowaniu starszych pracowników. Sami seniorzy jednak, muszą wykazać się pewnymi cechami i działaniami, które ułatwią im zdobycie upragnionego etatu.
Poszukiwanie pracy po 40. roku życia nie jest łatwym zadaniem. Rynek pracy szybko się zmienia, konieczne jest więc dostosowanie swojego CV do współczesnych wymagań... Niestety, wiele osób wciąż ma z tym problem. W jaki sposób wykorzystać swoje atuty i sprawić, by poszukiwanie pracy nie było problemem?
Większość obecnych pięćdziesięciolatków nie miało problemów z pierwszą pracą. Po ukończeniu szkoły (zawodowej, średniej, czy wyższej) zwykle zajmowali przeznaczone dla danego zawodu stanowiska. Źle widziana była wręcz częsta zmiana pracy. Czasy diametralnie się jednak zmieniły, a wraz z nimi rynek pracy. Dziś ci, którzy mają kilkadziesiąt dekad nierzadko muszą lub chcą próbować sił przejawiając nową aktywność zawodową.