Od czego zależy sukces? Czy porażki są niezbędnym elementem drogi na szczyt? Co robić, by móc liczyć na pomyślność naszych działań?
Często nie jesteśmy do końca świadomi, kim były i jakie życie prywatne wiodły kobiety, których twarze znamy z pierwszych stron gazet. Jednak dzięki ich biografiom możemy dowiedzieć się o nich czegoś więcej i spojrzeć na nie z zupełnie innej perspektywy.
Pepitka to deseń w drobną dwukolorową kratkę. Motyw ten pierwszy raz pojawił się w XIII wieku na Bliskim Wschodzie. W Europie pokochała go i wprowadziła do świata mody sama Coco Chanel. Od lat pepitkę uwielbiają kobiety w każdym wieku, które cenią klasykę, prostotę i niewymuszoną elegancję.
YSL to luksusowy dom mody, który założyli Yves Saint Laurent i jego partner Pierre Bergé. Firma zasłynęła promocją awangardowego stylu i kreacjami odzwierciedlającymi idee ruchu kontrkulturowego. Największe triumfy YSL święciło w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Dziś jako dom mody nie istnieje - marka należy do grupy Gucci.
Rok 1913, Paryż. Premiera „Święta Wiosny: Igora Strawińskiego - dzieła, które dla ówczesnej publiczności było zbyt nowoczesne i radykalne, mijało się z jej oczekiwaniami, a tym samym było dla niej niezrozumiałe i skandaliczne. Niewielu doceniło geniusz kompozytora i wielkość dzieła - jedną z osób, która zachwyca się baletem jest Coco Chanel, niezwykła kobieta, o której świat miał się dopiero dowiedzieć.
W dniach 19 i 21 października działające przy Brudnowskim Domu Kultury „Świt" Kino Złotego Wieku zaprasza na film o wielkiej kreatorce, twórczyni stylu naśladowanego do dziś przez wiele pań - Coco Chanel.
Ta, która uwolniła kobiety z gorsetów. Silna, zdolna, ambitna - Coco Chanel. Francuzka zrewolucjonizowała nie tylko świat mody, ale także świat kobiet. Ubierając płeć piękną w spodnie i wygodne garsonki, dała im swobodę nie tylko ruchów. Stworzyła imperium, choć musiała okupić sukces nie jednym poświęceniem. O tym właśnie jest film "Coco Chanel".
O tym, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, nie trzeba nikogo przekonywać. W zasadzie z nastaniem lata większość kobiet marzy o zmianie wizerunku - fryzury, garderoby, makijażu. I tu pojawia się problem, bo choć propozycji w sklepach i kolorowych magazynach jest bez liku, czujemy instynktownie, że nie wszystko do nas pasuje - z racji wieku, figury czy po prostu upodobań.
Coco Chanel powiedziała niegdyś, że moda przemija, a styl pozostaje. Mówiąc to z pewnością nie zdawała sobie sprawy, że stworzony przez nią styl stanie się inspiracją dla przyszłych pokoleń i dzięki temu pozostanie żywy przez cały XX i początek XXI wieku.