Coraz więcej Polaków wykorzystuje internet do wymiany dóbr i usług. Przynajmniej raz kupiła coś w ten sposób ponad połowa ogółu dorosłych, a sprzedała blisko jedna czwarta – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Od ubiegłego roku wzrosła liczba osób regularnie kupujących przez internet.
Polscy internauci codziennie lub prawie codziennie korzystają z sieci, spędzając w niej średnio nieco ponad 4 godziny. Najbardziej aktywnie w tym czasie, m.in. tworząc treści, udzielają się w sieci osoby w wieku 18-24 lat, podczas gdy pozostali wolą wykorzystywać już istniejące zasoby - pokazuje badanie „Mądry Internet", przeprowadzone na zlecenie Netii.
Co dziesiąty mieszkaniec Polski czyta blogi - wynika z badania przeprowadzonego przez portal Gazeta.pl i spółkę Polskie Badania Internetu. Pierwsze ogólnopolskie badanie czytelnictwa blogów dostarcza dokładnej wiedzy o autorach, czytelnikach i komentatorach blogów.
Badania wykazały, że seniorzy częściej piszą i przeglądają blogi niż posługują się smsami czy komunikatorami internetowymi. Mijają czasy, w których zdecydowanie większą aktywność w sieci wykazywali młodzi użytkownicy. Seniorzy przestają odbiegać od młodszych internautów jeśli chodzi o wykorzystywanie różnorodnych narzędzi internetowych.
Blogi, czyli internetowe pamiętniki cieszą się zainteresowaniem nie tylko młodych użytkowników sieci. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Associated Press (AP) również starsi internauci chętnie piszą o sobie, a jeszcze chętniej czytają o innych.