Przedsiębiorca rodzinny jest profesją, która cieszy się największym zaufaniem Polaków – taką odpowiedź wskazała ponad połowa uczestników badania „Polacy o Firmach Rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu”. Na kolejnych miejscach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi – 22%. W firmach rodzinnych nie tylko chcemy robić zakupy ale też coraz częściej pracować.
Polki zakładają własne firmy przede wszystkim z chęci przejścia „na swoje” i rozwoju osobistego, a nie trudnej sytuacji zawodowej, w której się znalazły - wynika z ogłoszonego w środę raportu przygotowanego przez ośrodek badawczy DELab UW na zlecenie Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet. W zdecydowanej większości przypadków przedsiębiorczynie znajdują wsparcie wśród swoich najbliższych, zdarza się jednak później, że ich sukcesy wzbudzają zazdrość w rodzinie.
Prowadzenie własnej działalności powiązane jest z zatrudnianiem pracowników, realizacją inwestycji czy zawieraniem umów z kontrahentami. Z kolei obowiązujące normy prawne mają znaczący wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Dlatego każda firma, bez względu na jej wielkość, powinna rozważyć współpracę z prawnikiem. Specjalista z wykształceniem prawniczym pomoże nie tylko w sporządzeniu umowy, która odpowiednio zabezpieczy firmę przed nieuczciwymi kontrahentami, ale również zwróci uwagę na takie szczegóły, które dla osoby bez doświadczenia mogą wydać się błahe.
Aż 70% właścicieli firm rodzinnych chce przekazać swój biznes młodszemu pokoleniu - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego, na zlecenie Rzetelnej Firmy. Tymczasem zdecydowana większość młodszego pokolenia nie chce przejmować przedsiębiorstwa rodziców. Na taki krok zdecydowanych jest zaledwie 6,3% potencjalnych sukcesorów. Znacznie częściej córki niż synowie.
Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest najniższa spośród wszystkich państw członkowskich UE – wynika z raportu „Małe i średnie firmy w Polsce – bariery i rozwój”. Eksperci twierdzą, że powodem takiej sytuacji jest najczęściej wysokie obciążenia podatkowe, biurokracja i niedostępność finansowania. Niski udział MŚP w PKB oznacza jednak duży potencjał rozwojowy. Co zatem musi się zmienić, aby w Polsce powstawało więcej działalności gospodarczych?
O prowadzeniu własnej firmy marzy wiele osób, jednak nie każdemu to się udaje. Powód? Bariery, które utrudniają sprawne prowadzenie firmy. Z czym najczęściej mają problemy przedsiębiorcy?
Korzystna koniunktura i bardzo wysoki wzrost gospodarczy notowane pod koniec 2015 roku pozytywnie odbiły się na sytuacji finansowej polskich firm. W I kwartale tego roku kontrahenci płacili bardziej terminowo, a w portfelach przybyło pieniędzy. Przedsiębiorcy z większym optymizmem patrzą też w przyszłość. Pojawiają się jednak sygnały mogące świadczyć o tym, że trwająca od kilku kwartałów hossa będzie powoli hamować.
Firmy, w których osobami decyzyjnymi są jednocześnie kobiety i mężczyźni, w minionym półroczu najczęściej odnotowywały wzrosty sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym oraz wzrost zatrudnienia. Płeć piękna wnosi też do firm nieco większy optymizm – wynika badań Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.
Co trzecia polska firma była w ostatnim roku oczerniana przez konkurencję – wynika z badań przeprowadzonych przez Rzetelną Firmę. Znaczna część przedsiębiorców doświadcza również innych negatywnych sytuacji, które wpływają na zaufanie między polskimi firmami. Traci na tym gospodarka.
Dziś, w wieku 65 lat, zmarł Jan Kulczyk, polski przedsiębiorca od lat uznawany za jednego z najlepszych rodzimych biznesmenów i najbogatszych ludzi w Polsce.
Co czwarty polski przedsiębiorca nie założyłby firmy drugi raz – wynika z badania Keralla Research, które przeprowadzono na zlecenie Rzetelnej Firmy. Prawie 60 procent z grupy rozczarowanych właścicieli firm chciałoby przejść na etat i pracować u kogoś innego.
Dziś w Przemyślu zmarł nagle twórca znanej polskiej firmy kosmetycznej Inglot Cosmetics. Wojciech Inglot miał 58 lat.
W wieku 75 lat zmarł w Warszawie Aleksander Gudzowaty, polski biznesmen, prezes Bartimpeksu, jeden z najbogatszych Polaków przełomu XX i XXI wieku i symboli przemian gospodarczych po 89 roku.
Opublikowano coroczny ranking magazynu Fortune najbardziej wpływowych amerykańskich kobiet biznesu. Pierwszych dziesięć pań to seniorki. Dojrzały wiek to czas zbierania plonów swojej pracy!
Zapłać, a dostaniesz 100 kB na zamieszczenie w sieci ostatniego pożegnania. Po twojej śmierci w Internecie zobaczą je bliscy, albo dostaną e-mailem. Takie usługi to nowości z branży pogrzebowej, którym przyjrzał się portal Bankier.pl.