Wraz z nadejściem kolejnego sezonu wakacyjnego biura podróży przygotowują różne oferty skierowane do spragnionych słońca wczasowiczów. Mimo fali upadłości biur tego typu w latach 2012-2013 niemal połowa wyjeżdżających za granicę Polaków zdecydowała się w tym roku wybrać ich usługi. Co zrobić, gdy biuro podróży, w którym wykupiliśmy wycieczkę, ogłosiło upadłość i jak się przed tym zabezpieczyć?
Co trzeci Polak zamierza spędzić letni urlop zagranicą, ale nie dalej niż w Europie. Osób gotowych wyruszyć w tym roku poza nasz kontynent jest mniej niż 4 proc. – wynika badania „Wyjazdy Polaków” ARC Rynek i Opinia wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Wraz z rosnącymi obawami przed zagranicznymi wojażami rośnie ryzyko bankructw touroperatorów. Zakup wycieczki w nieodpowiedniej firmie może oznaczać stratę pieniędzy.
Zbliża się sezon letnich wyjazdów wakacyjnych, a wraz z nim - niestety - sezon bankructw biur podróży. Co roku docierają do nas informacje o upadkach większych i mniejszych touroperatorów, a w serwisach informacyjnych pojawiają się migawki z lotnisk, na których czekają zdezorientowani turyści. Sytuacja taka to nie tylko strata pieniędzy - o także zniszczone wakacyjne plany i bezpowrotnie utracony czas odpoczynku. Czy można się przed tym chronić?
Biura podróży jako dodatkowe korzyści gwarantują między innymi niezmienność ceny usługi i możliwość bezpłatnego odstąpienia od umowy. Czy te „przywileje” nie są jednak automatycznie zapewniane przez prawo?
Jeden z dziesięciu największych polskich touroperatorów, radomskie biuro Alfa Star, ogłosiło dziś, że zaprzestaje "realizowania jak i dalszej sprzedaży oferty turystycznej". Obecjnie na wakacjach z tym biurem podróży przebywa 1500 turystów.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów, a wraz z nim – dylemat, czy zdecydować się na wycieczkę zorganizowaną przez biuro podróży czy może lepiej pojechać na własną rękę. Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista – zależy od naszych oczekiwań, preferencji i możliwości. Podpowiadamy, jakie są wady i zalety obu rozwiązań.
Tylko w lipcu, o blisko 50 proc. wzrosła sprzedaż wyjazdów zagranicznych, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Podobne wzrosty osiągnęli najwięksi touroperatorzy - wynika z raportu Travelplanet. Jedno jest pewne – Polacy znowu chętnie korzystają z wyjazdów zorganizowanych.
Chociaż w dalszym ciągu korzystamy z wakacyjnych ofert biur podróży, nie każde z nich jest w dobrej kondycji finansowej. Co zrobić, by wymarzone wakacje nie stały się przykrą niespodzianką? Wystarczy zachować podstawowe środki ostrożności i kontrolować kondycję finansową biura podróży, z którym planujemy udać się na urlop.
Polscy organizatorzy turystyczni podwyższają gwarancje ubezpieczeniowe na sezon 2013. Podobnie jak w zeszłym roku najwyższą gwarancję posiada biuro Itaka. Ubezpieczenie Itaki wzrosło o prawie 25 mln i wynosi obecnie 150 mln zł. Do 100 mln zł urosło zabezpieczenie TUI Poland. Z kolei procentowo najwyższym wzrostem gwarancji ubezpieczeniowej pochwalić może się biuro Ecco Holiday. Tu suma gwarancji wzrosła prawie o 45 proc. i wynosi 28 mln zł. Qtravel.pl sprawdza, jak zmieniły się sumy gwarancji w porównaniu z zeszłym rokiem u liderów polskiej branży turystycznej.
Większość Polaków, kiedy wyjeżdża na zagraniczne wakacje, udaje się do jednego z europejskich krajów. Dość dużym powodzeniem cieszą się również Egipt i Tunezja. Takie tygodniowe wczasy kosztują statystycznego Kowalskiego 2500 zł – wynika z analizy portalu turystycznego Tripsta.pl.
Polacy najchętniej spędzają wakacje w Europie, a do miejsca docelowego docierają samolotem, ponieważ cenią sobie wygodę i oszczędność czasu. Na urlopowy wypoczynek wydajemy na ogół nie więcej niż 2500 zł – wynika z raportu Tripsta.pl.
Polacy planując urlop rzadziej korzystają z usług tradycyjnych biur podróży, woląna własną rękę zaplanować podróż – wynika z analizy internetowego biura podróży Tripsta.pl. Jako podstawowy powód organizowania wyjazdów „na własną rękę” Polacy wskazują zbyt wysokie ceny wycieczek w biurach turystycznych.
Co zrobić, jeśli umowa podpisana z biurem podróży jest niezgodna z prawem? Na jakie zapisy warto zwrócić uwagę i gdzie szukać pomocy, jeśli organizator nie chce ustąpić? Specjaliści z branży turystycznej podpowiadają, jak wybrnąć z takich kłopotliwych sytuacji.
Nowe zasady składania reklamacji, większa ochrona konsumentów na wypadek niewypłacalności organizatora, a także kary dla nieuczciwych pilotów wycieczek - to niektóre zmiany w ustawie o usługach turystycznych, które wczoraj w życie.
Przez trzy miesiące tajemniczy klienci firmy ISC odwiedzali biura podróży zlokalizowane w 6 krajach Europy Środkowej. Ocenie poddano 44 polskich, bułgarskich, rumuńskich, czeskich, słowackich i węgierskich tour operatorów. Potrzeba było 194 badań, aby wyłonić zwycięzcę - niestety nie Polskę, która w klasyfikacji generalnej uplasowała się dopiero na czwartym miejscu.