Polacy najchętniej spędzają wakacje w Europie, a do miejsca docelowego docierają samolotem, ponieważ cenią sobie wygodę i oszczędność czasu. Na urlopowy wypoczynek wydajemy na ogół nie więcej niż 2500 zł – wynika z raportu Tripsta.pl.
Polacy planując urlop rzadziej korzystają z usług tradycyjnych biur podróży, woląna własną rękę zaplanować podróż – wynika z analizy internetowego biura podróży Tripsta.pl. Jako podstawowy powód organizowania wyjazdów „na własną rękę” Polacy wskazują zbyt wysokie ceny wycieczek w biurach turystycznych.
Co zrobić, jeśli umowa podpisana z biurem podróży jest niezgodna z prawem? Na jakie zapisy warto zwrócić uwagę i gdzie szukać pomocy, jeśli organizator nie chce ustąpić? Specjaliści z branży turystycznej podpowiadają, jak wybrnąć z takich kłopotliwych sytuacji.
Nowe zasady składania reklamacji, większa ochrona konsumentów na wypadek niewypłacalności organizatora, a także kary dla nieuczciwych pilotów wycieczek - to niektóre zmiany w ustawie o usługach turystycznych, które wczoraj w życie.
Przez trzy miesiące tajemniczy klienci firmy ISC odwiedzali biura podróży zlokalizowane w 6 krajach Europy Środkowej. Ocenie poddano 44 polskich, bułgarskich, rumuńskich, czeskich, słowackich i węgierskich tour operatorów. Potrzeba było 194 badań, aby wyłonić zwycięzcę - niestety nie Polskę, która w klasyfikacji generalnej uplasowała się dopiero na czwartym miejscu.
Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży.
Zmiana ceny wycieczki, pensjonat o zaniżonym standardzie, zagubiony bagaż – co jeszcze może zdarzyć się podczas zaplanowanego wyjazdu za miasto lub za granicę? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach, obowiązkach i bezpłatnej pomocy.
"Z dzieciakami pod palmami" to najnowsza akcja portalu Wakacje.pl, promująca zagraniczne pakiety rodzinne. O dużym zainteresowaniu ofertą rodzinną mówią liczby - 64 procent zapytań rezerwacyjnych, jakie wpłynęły do portalu w minionym sezonie, dotyczyło wyjazdów z dziećmi.