68 proc. Polaków nie ma zaufania do agentów biur podróży – dowodzą tego wyniki tegorocznego badania European Trusted Brands. Podobne nastroje panują w innych krajach europejskich.
Co może zrobić turysta,gdy biuro, w którym wykupił wycieczkę upada? Czy touroperator może zmienić cenę lub warunku wyjazdu? Jakie mamy prawa, gdy urlop nie przebiega zgodnie z planem? Te i inne pytania nurtują co roku osoby, planujące zorganizowany wyjazd zagraniczny.
Upadek Sky Club to kolejne, ale najprawdopodobniej nie ostatnie bankructwo w branży turystycznej w tym roku - alarmuje Krajowy Rejestr Długów. W czerwcu przybyło w KRD kolejnych 7 zadłużonych biur podróży i jest już ich łącznie 446. To prawie jedna piąta wszystkich działających w Polsce touroperatorów.
Zwiększyła się liczba biur podróży i agencji turystycznych notowanych w Krajowym Rejestrze Długów. Problemy nie omijają nawet największych - na początku maja upadła Triada, w piątek Excalibur Tours, a w czasie sezonu może to spotkać także innych operatorów.
Ecco Holiday anuluje wiele wycieczek first minute zarezerwowanych w ramach zimowych promocji. Tracą na tym nie tylko klienci ale także pośredniczy sprzedający wycieczki. Inni organizatorzy postanowili zaproponować własną ofertę tym, którzy musieli zrezygnować z zaplanowanych wakacji.
Jeszcze dwa lata temu nikt by nawet nie przypuszczał, że z Bydgoszczy czy Rzeszowa będzie można polecieć do Hiszpanii, Grecji, Bułgarii, Izraela czy na Wyspy Kanaryjskie. Teraz Polacy coraz chętniej wybierają wylot na wakacje z lokalnych lotnisk.
Według tegorocznych wyników badania European Trusted Brands polski rynek turystyczny należy do dwóch marek: Itaki, która zdobyła Złote Godło oraz Triady – laureata Kryształowego Godła.
Wakacje tuż tuż… biura podróży kuszą błogim wypoczynkiem pod palmami w towarzystwie egzotycznych drinków. Co zrobić, by wymarzony urlop nie okazał się pasmem rozczarowań, a powrót z zagranicznej wycieczki wypełniony był bagażem pozytywnych wspomnień? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jak zaplanować urlop idealny. Oto praktyczne wskazówki w formie 10 konsumenckich przykazań.
Z początkiem lipca sezon urlopowy rozpoczyna się na dobre. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej panującej na światowych rynkach, wielu Polaków zdecyduje się wypocząć za granicą. Przed zakupieniem wymarzonej letniej wycieczki warto dokładnie przyjrzeć się ofercie biura podróży, klubu wakacyjnego czy linii lotniczych, by nie paść ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców i usługodawców. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina, że konsumentów-turystów na urlopie również chroni unijne prawo konsumenckie.