Sprawdzanie stanu konta, płacenie rachunków i zarządzania swoimi finansami – obecnie wszystkie te czynności można wykonać za pomocą internetowego rachunku bankowego. Ale czy jesteś pewien, że wszystkie te działania wykonujesz w naprawdę bezpieczny sposób?
Starsze osoby często obawiają się korzystać z bankowości internetowej i w dalszym ciągu składają wszystkie dyspozycje dotyczące obsługi konta w oddziałach. Wyjściem dla nich może się okazać możliwość obsługi rachunku za pomocą telefonu. Dzięki niej mogą zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze - przelewy telefoniczne są nawet kilkukrotnie tańsze niż te, zlecane w placówkach banków.
Brytyjski nadzór finansowy ukarał bank HSBC grzywną o rekordowej wysokości 10,5 milionów funtów za nieuprawnioną sprzedaż instrumentów finansowych starszym klientom, którzy dzięki tym produktom bankowym mieli pokrywać m. in. koszty domów opieki.
Jeden z największy belgijskich banków, ING, chce ograniczyć wysokość wypłat z bankomatów dla klientów powyżej sześćdziesiątego roku życia. Przedstawiciele banku tłumaczą, że jest to spowodowane faktem, iż notuje się większą liczbę ataków na seniorów. Organizacje walczące o równość i stowarzyszenia ludzi starszych uznały to za przejaw ageizmu.
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.
Jeszcze kilkanaście lat temu posiadanie karty płatniczej lub kredytowej było wyznacznikiem wysokiego statusu majątkowego. Dzisiaj kawałek, nawet złotego, platynowego, a nawet czarnego plastiku w dłoni na nikim nie robi tak wielkiego wrażenia jak kiedyś. Jedynym, czym możemy się wyróżnić, to karta, która z jakiegoś innego powodu jest... wyjątkowa.
W portfelach Polaków systematycznie przybywa kart kredytowych. Z danych zebranych przez portal Bankier.pl wynika, że na koniec 2008 r. banki wydały ich łącznie ponad 10 mln.
We wtorek, 10 lutego we wrocławskim MulitCentrum rozpocznie się cykl bezpłatnych warsztatów z edukacji bankowej przeznaczonych dla seniorów.
Z najnowszego z raportu InfoDług przygotowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A., wynika, że łączna kwota zaległych płatności klientów w Polsce wynosiła w listopadzie 8,12 miliarda złotych. Liczna naszych długów stale rośnie, a w ostatnim kwartale wzrosła dwukrotnie szybciej niż średnio w poprzednich pięciu kwartałach. Ponad 1,2 miliona osób zalega z płatnościami powyżej 60 dni.
Tylko 10 proc. Polaków w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło bank - wynika z badań, które dla "Gazety Prawnej" przeprowadził PBS DGA. Główną przyczyną takiej decyzji są wysokie opłaty za korzystanie z konta i kiepska oferta. Mobilność klientów bankowych jest nadal niewielka, ale, jak przewidują eksperci, będzie rosła.