Strach przed popełnieniem błędów i obawy o odpowiedzialność społeczną to jedne z powodów, dla których starsi ludzie odrzucają technologie cyfrowe.
Ponad dwadzieścia lat temu w Polsce umożliwiono klientom korzystanie z pierwszego konta osobistego online. Niemal 10 lat później z bankowości internetowej korzystało już 5 mln osób. W ciągu następnych lat liczba ta się podwoiła. Na koniec IV kw. 2018 r. już 17 mln z nas aktywie korzysta z internetowych usług bankowych. Możliwość wykonania przelewu w dowolnym momencie, dostęp do własnych oszczędności non stop, ułatwione kontrolowanie wydatków – to sprawia, że coraz więcej spraw związanych z naszymi finansami osobistymi załatwiamy w sieci, a coraz rzadziej odwiedzamy placówki bankowe. Ale czy potrafimy w pełni korzystać z zalet bankowości elektronicznej?
Jakkolwiek rośnie odsetek starszych ludzi, którzy chętnie korzystają z komputerów i surfują po Internecie, wciąż duża grupa seniorów unika nowych technologii. Powodem tego jest strach przed popełnieniem błędów i silne poczucie odpowiedzialności społecznej, w tym troska o pracę dla innych.
Aż 1/4 Polaków ma obawy przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Optima. Pomimo niewątpliwych zalet płynących z bankowości wirtualnej część społeczeństwa w dalszym ciągu nie ma zaufania do internetowych rozwiązań finansowych.
Polscy seniorzy przywiązują się do jednej instytucji finansowej, są z niej zadowoleni i pozostają z nią na wiele lat. Wśród cech banku, które osoby powyżej 55. roku życia najwyżej sobie cenią znajdują się: stabilność finansowa, polski kapitał, własne doświadczenia oraz pomocni pracownicy oddziału – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Badania Opinii Homo Homini.
Prawie jedna czwarta polskich seniorów korzysta z sieci, a zdaniem specjalistów, ta liczba będzie z biegiem czasu coraz większa. Osoby starsze coraz chętniej decydują się na posiadanie konta bankowego. Warto też wybierać bankowość elektroniczną rozwiązanie zapewniające nie tylko wygodę i niezależność, lecz także oszczędność i obniżenie kosztów – podpowiadają eksperci Związku Firm Doradztwa Finansowego.
Dokonywanie przelewów bankowych jest obecnie możliwe z praktycznie każdego miejsca na świecie przy pomocy komputera czy telefonu. Nic dziwnego, że bardzo polubiliśmy tę szybką, bezpieczną i wygodną formę przekazywania pieniędzy. Czasem jednak zdarza się, że przesłane w ten sposób pieniądze nie trafiają do odbiorców. W bankowych systemach nie znikają one nigdy bez śladu – uspokaja Expander. Co robić, aby uniknąć niepotrzebnego stresu związanego z zaginionym przelewem?
Siadasz przed monitorem komputera. Niecierpliwie czekasz, aż uruchomi się system operacyjny. O już jest... oddychasz z ulgą. GG - lista kontaktów wczytana. Okienko reklamowe otwarte, chwila wahania, sprawdzić ofertę?
Najtańszym sposobem opłacania rachunków za gaz, telefon czy prąd jest skorzystanie z bankowości internetowej. Tanio można je zapłacić również w kasie osiedlowego marketu. Zdecydowanie najdroższa opcja to przelew w bankowym okienku - informuje portal bankier.pl.
Banki zaczęły wprowadzać zmiany w taryfach opłat i prowizji. Rosną nie tylko opłaty za prowadzenie rachunków, ale także mniej widoczne prowizje. W wielu bankach za samo prowadzenie konta zapłacimy już blisko 10 zł - informuje portal Bankier.pl.