Banki, rozliczając umowy kredytowe we frankach szwajcarskich, powinny uwzględniać ujemne oprocentowanie – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przeciwnym wypadku konsumenci płacą wyższe raty. UOKiK sprawdził warunki kredytów hipotecznych we wfrankach w ING Banku Śląskim i mBanku.
Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego, w kraju funkcjonuje niemal 21 tys. bankomatów. Polacy przyzwyczaili się już, że w razie potrzeby zawsze znajdą urządzenie, z którego bez problemu mogą pobrać gotówkę. W czasie wakacji taki komfort nie zawsze jest standardem.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak drogie może być wypłacenie pieniędzy z bankomatu za granicą. Dzieje się tak ponieważ przy tej transakcji banki naliczają kilka różnych opłat. Z danych zebranych przez Expandera wynika, że suma wszystkich kosztów może przekroczyć nawet 11,5% wysokości pobieranej kwoty. Płacimy bowiem za wypłatę - zwykle 3% transakcji. Dodatkowo może zostać naliczona opłata za przewalutowanie lub prowizja ukryta w kursie, a czasami jedna i druga.
Decydując się na kartę kredytową przede wszystkim otrzymujemy możliwość dodatkowego sposobu płatności za zakupy czy usługi. Jednak to nie wszystko. Banki coraz częściej oferują usługi dodatkowe do wydawanych przez siebie produktów. Do najpopularniejszych należą ubezpieczenia, usługi Concierge oraz programy rabatowe. Ich specyfikę przybliżą eksperci porównywarki finansowej Comperia.pl.
Jeśli chcesz jeszcze w tym roku zrealizować przelew - sprawdź czy zlecony ostatniego dnia miesiąca ma szansę dojść jeszcze w tym roku. Dziś banki nie obsługują trzeciej sesji systemu przelewów Elixir, co oznacza że cześć przelewów będzie zrealizowana dopiero 2 stycznia 2013 roku.
Prawie 70 proc. Polaków ufa instytucji małżeństwa – wynika z tegorocznego badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Rodzinę darzymy zdecydowanie większym zaufaniem niż banki (44 proc.), media (37 proc.), służby cywilne (22 proc.) czy władze państwowe ( zaledwie 17 proc.).
Sumienność, odpowiedzialność, a przede wszystkim emerytura stanowiąca stałe źródło dochodu – to czynniki sprawiające, że seniorzy są postrzegani przez banki jako atrakcyjna grupa klientów. Większość osób w starszym wieku nie korzysta jednak z usług instytucji finansowych i przez to tworzą kategorię ludzi finansowo wykluczonych.
Nie jest łatwo podjąć decyzję o zmianie banku prowadzącego główne konto. Tym niemniej wg wyników badania Klienci Banków w Polsce realizowanego przez Millward Brown SMG/KRC od 1997 roku, w ciągu ostatnich dwóch lat zdecydowało się na ten krok ok miliona posiadaczy kont osobistych (choć głównym źródłem nowych klientów zakładających RORy nadal są osoby, które zakładały swoje konto po raz pierwszy w życiu).
Na koniec 2009 r. liczba rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych prowadzonych przez banki uniwersalne i spółdzielcze oraz SKOK-i zbliżyła się do 25 mln - wynika z danych Bankier.pl.
Oddział banku jest dla ponad 70 procent polskich klientów najważniejszym kanałem komunikacji z bankiem, choć ponad 80 procent osób skarży się na kolejki oraz czas potrzebny na załatwienie sprawy w placówce. Wizyta w oddziale to dla Polaków większe bezpieczeństwo oraz możliwość zadania trudniejszych pytań w osobistym kontakcie z pracownikiem banku - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.
Światowy biznes powoli odzyskuje zaufanie liderów opinii. Tymczasem w Polsce zaufanie do biznesu wciąż spada. Kryzys odcisnął w naszym kraju największe piętno na wiarygodności banków. Instytucje te są obecnie obdarzane o blisko połowę mniejszym zaufaniem, niż w 2007 roku.
"Nie pożyczaj drugim ani od drugich; bo pożyczkę daną tracimy najczęściej razem z przyjacielem", pisał Szekspir kilka wieków temu. Bez wątpienia jest to jedna z ponadczasowych fraz dramaturga. Jak trudna jest taka sytuacja bowiem zdaje sobie sprawę każdy, kto kiedyś pożyczył jakąś kwotę przyjacielowi lub członkowi rodziny, bądź też zaciągnął pożyczkę od którejś z tych osób. To nierzadko fatalnie wpływa na stosunki międzyludzkie.
Banki coraz wyraźniej segmentują klientów i ich potrzeby. Wprowadzają do oferty rachunki osobiste dedykowane zwolennikom bankowości internetowej, kobietom oraz osobom starszym. Internauci mogą liczyć na bezpłatne przelewy elektroniczne, panie - na specjalny pakiet ubezpieczeń, a seniorzy - na pomoc w załatwieniu formalności z ZUS.
Ericsson Consumer Lab opublikował wyniki badań dotyczących rynku telefonii. Osoby po pięćdziesiątce okazały się być najznaczniej rosnącą grupą klientów korzystających z telefonów komórkowych. 54% badanych po 50. roku życia używa komórek. W tej wzrost w stosunku do danych z 2006 roku wyniósł 30%.
Wiek kredytobiorcy ma istotny wpływ na okres kredytowania. W najbardziej restrykcyjnym, aczkolwiek jednocześnie bardzo popularnym wariancie, spłata kredytu powinna nastąpić najpóźniej w momencie, gdy wnioskodawca ukończy 70 lat. Oznacza to, że np. 40-latek może wziąć kredyt maksymalnie na 30 lat. Zdarzają się jednak wyjątki, nawet takie, że kredyt dostanie osoba, której wiek w momencie zakończenia spłaty wyniesie 100 lat! – wynika z raportu Expandera.