Sejm pracuje nad senackim projekte nowelizacji Prawa bankowego. Projekt reguluje kwestię nieaktywnych rachunków w bankach i spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych (tzw. rachunków uśpionych). Nowe przepisy mają ułatwić dostęp do informacji o takich kontach spadkobiercom zmarłych klientów instytucji finansowych. W obecnym stanie prawnym spadkobiercy często nie wiedzą gdzie zmarły ulokował pieniądze.
Już ponad 4,3 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej – wynika z danych zebranych przez Bankier.pl i PRNews.pl. Okazuje się, że Polacy polubili tę formę zarządzania swoimi finansami - każdego miesiąca liczba użytkowników zwiększa się o około 100 tysięcy.
Kiedy kupujemy na wyprzedaży nową sukienkę czy parę butów, a potem odkrywamy mankamenty produktu, tracimy od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Kłopot pojawia się, gdy skusimy się na niewłaściwą promocję z oferty bankowej. W tym przypadku konsekwencje niekorzystnego ulokowania środków mogą być znacznie większe.
W II kwartale 2015 r. Polacy zastrzegli rekordowo dużą liczbę kradzionych i zgubionych dokumentów – niemal 37 tysięcy nowych danych trafiło do międzybankowego systemu Dokumenty Zastrzeżone. Jednocześnie w tym okresie na cudze nazwisko próbowano wyłudzić 1 616 kredytów na łączną kwotę w wysokości „jedynie” 55,3 miliona złotych – wynika z 21. edycji Raportu InfoDOK, przygotowywanego przez Związek Banków Polskich.
W myśl ludowej mądrości „Chcesz przyjaciela stracić? - pieniędzy mu pożycz" warto dbać o to, aby kredyt jaki zaciągniemy w banku lub innej instytucji był dla nas „narzędziem" wspierającym realizację naszych planów, a nie utrapieniem i powodem zmartwień. Jak wynika z danych Biura Iinformacji Kredytowej, na koniec kwietnia 2015 r. zaległości w spłacie kredytów (rozumianych jako opóźnienie powyżej 90 dni), miało ok. 1,48 mln osób, które stanowią 9,88 proc. wszystkich kredytobiorców w Polsce.
Klienci banków bardzo często wybierają wizytę w placówce nawet po to, by zlecić przelew i sprawdzić przy okazji saldo na rachunku - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. Prawie zawsze wybieramy się do placówki bankowej w celu założenia rachunku.
Klienci PKO BP bedą mogli się identyfikować na podstawie weryfikacji układu naczyń krwionośnych dłoni, kształtu twarzy, głosu i podpisu składanego specjalnym długopisem biometrycznym. Nie będą potrzebowali kodów PIN, czy haseł dostępu do usług. testy systemu ruszą już w przyszłym roku.
W sobotę trzynastego czerwca 2015, na terenie Parku Nadmorskiego im. Ronalda Reagana w Gdańsku odbył się trzeci Piknik Seniora. Nadrzędną ideą organizacji Pikniku Seniora jest edukacja obywatelska z naciskiem na podniesienie świadomości praw i zagrożeń.
Mój mąż dostał ostatnio wiadomość mailową z informacją o elektronicznym zestawieniu operacji bankowych, którą otworzył bez chwili zastanowienia. Okazało się, że ten mail nie był wysłany przez bank. Mąż stracił pieniądze na koncie. Jak rozpoznać fałszywe wiadomości i jak się przed nimi chronić?
Za korzystanie z usług oferowanych przez banki trzeba oczywiście zapłacić. Część z wymaganych opłat działa na klientów jak płachta na byka. Należą do nich między innymi te, które trzeba ponieść aby obniżyć koszty korzystania z konta bankowego. Rozdrażnienie może również wywołać opłata za realizację przelewu walutowego, której ostateczną wysokość poznajemy dopiero po fakcie zlecenia transakcji. Najbardziej znienawidzone są jednak prawdopodobnie należności za monity wzywające do zapłaty.
W ostatnich latach część banków zdecydowało się na wycofanie oferty adresowanej do płci pięknej. Okazało się, że to proponowane przez nie ładne karty płatnicze czy programy rabatowe, to za mało, aby zyskać zainteresowanie kobiet – wynika z obserwacji Expandera. Dla przezornych i zapobiegliwych Polek istotniejsze od kolorowych kart płatniczych jest zwykle poczucie bezpieczeństwa finansowego.
Zwykle po śmierci właściciela konta osobistego jego rachunek zostaje „uśpiony” do momentu, kiedy przypomną sobie o nim spadkobiercy. W odnajdywaniu kont po zmarłych ma teraz pomóc centralna informacja o rachunkach, która powstanie na mocy nowelizacji Prawa bankowego.
Aż 1/4 Polaków ma obawy przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Optima. Pomimo niewątpliwych zalet płynących z bankowości wirtualnej część społeczeństwa w dalszym ciągu nie ma zaufania do internetowych rozwiązań finansowych.
Polscy seniorzy przywiązują się do jednej instytucji finansowej, są z niej zadowoleni i pozostają z nią na wiele lat. Wśród cech banku, które osoby powyżej 55. roku życia najwyżej sobie cenią znajdują się: stabilność finansowa, polski kapitał, własne doświadczenia oraz pomocni pracownicy oddziału – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Badania Opinii Homo Homini.
Z reguły nie wiemy, jak postępować, gdy zgubimy lub ktoś skradnie nam kartę płatniczą. Tymczasem w Polsce średnio co 24 sekundy ktoś zastrzega kartę bankomatową. Aż w 84 procentach przypadków przyczyną jest zgubienie karty, pozostałe to wynik kradzieży. Jakie kroki należy podjąć, gdy nagle stwierdzimy, że brakuje karty płatniczej?