Gdańscy policjanci rozbili grupę przestępczą napadającą na starsze kobiety. Ofiary typowali w bankach, gdy pobierały gotówkę. Sprawcy śledzili je, a następnie w dogodnym momencie napadali i okradali. Pięć osób zostało już tymczasowo aresztowanych. Grozi im kara do 12 lat więzienia.
Brak określenia częstotliwości podejmowania działań windykacyjnych jest praktyką naruszającą zbiorowe interesy konsumentów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd ustalił, że Euro Bank stosował we wzorcu umownym niedozwolone postanowienie dopuszczające podejmowanie działań windykacyjnych na koszt klienta, bez jasnego wskazania jak często może je stosować. Na bank została nałożona kara pieniężna w wysokości ponad 250 tys. zł.
Tylko 3,5 proc. Polaków-klientów banków korzysta z rachunku przez komórkę. Za to ponad połowa z nich nie wie, czym jest bankowość mobilna. Wśród amatorów tej formy bankowości przeważają osoby młode, lepiej zarabiające, zamieszkujące duże miasta. Zdecydowana większość klientów polskich banków uważa, że mobilna bankowość przydaje się do się sprawdzania stanu rachunku i jego historii, realizacji przelewów oraz doładowywania telefonów.
Jakiś czas temu podpisałem umowę kredytową z bankiem, w której spłata miała następować w równych ratach. Teraz bank przysłał mi powiadomienie o zmianie sposobu spłaty. Czy mógł, bez mojej zgody zmienić postanowienia umowy?
Karta kredytowa to z jednej strony jest bardzo funkcjonalne narzędzie, ale z drugiej opcja niosąca z sobą ryzyko zadłużenia się. Specjaliści z serwisu Comperia.pl radzą, jak nie dopuszczać do powstania długu, oraz co zrobić, gdy takowy już zaistniał.
Liczba osób mających problemy z terminowym regulowaniem zobowiązań pod koniec Maja wynosiła ponad 2,1 miliona, wynika z 16. edycji raportu InfoDług przygotowanego przez BIG InfoMonitor, firmę prowadząca Rejestr Dłużników. Grupa ta powiększyła się o ponad 3% od ostatniego badania.
Santander Consumer Bank nie przestrzegał przepisów o kredycie konsumenckim - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Bank przy udzieleniu kredytów pobierał dużo wyższe opłaty i prowizje niż pozwalało na to prawo.
Na koniec 2010 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10,1 miliona klientów, z czego 9,1 miliona stanowili klienci indywidualni, a nieco ponad milion przedsiębiorcy. Według prognoz, całkowita liczba klientów w kolejnych latach może rosnąć nawet o milion rocznie – wynika z drugiej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
Internet jest z każdym rokiem coraz istotniejszym źródłem wiedzy oraz opinii o produktach czy usługach. Informacje zamieszczane przez klientów w sieci są rekomendacją do wybrania danej firmy. Jak wynika z badań przygotowanych pod koniec lutego przez instytut badania opinii Homo Homini, aż 15 proc. klientów banków sprawdza opinię o instytucji finansowej w sieci, zanim zdecyduje się skorzystać z jej usług.
Standardowe porady doradców finansowych dla osób z problemami finansowymi są niestety najczęściej nierealne do wprowadzenia w życie. Kredyt konsolidacyjny pod nieruchomość? Super, ale przecież rzadko który kredytobiorca dysponuje tak wartościowym zabezpieczeniem. Co zrobić, aby wyjść z pętli kredytowej, radzą eksperci porównywarki finansowej Comperia.pl.
W Polsce żyje prawie 10 milionów emerytów i rencistów o dochodach nie zawsze wysokich, ale za to regularnych. Wszelkie zobowiązania starają się spłacać sumiennie. Doradcy finansowi Aspiro sprawdzili, jaką ofertę przygotowały dla nich banki.
Klienci banków oczekują konkretnych korzyści: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów, tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC. Faktem stała się też rewolucja w tradycyjnej bankowości - Polacy nie wyobrażają sobie już życia bez finansów online.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził 280 wzorców umów o karty płatnicze w 12 bankach. Wszystkie przebadane banki stosowały niekorzystne dla swoich klientów postanowienia.
Getin Noble Bank pobierał niezgodnie z prawem opłaty od użytkowników swoich kart kredytowych, którzy spóźniali się ze spłatą zadłużenia. UOKiK uznał, że bank naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości blisko 2 mln zł.
Raiffeisen Bank zastrzegał sobie prawo wielokrotnego obciążania kosztami swoich klientów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał taką praktykę za niezgodną z prawem, karząc bank na kwotę ponad 2,4 miliona złotych.