Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa: reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże, częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw - takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzonym na zlecenie Komisji Europejskiej.
Z opublikowanych przez CBOS wyników badania „Korzystanie z internetu" wynika, że większość dorosłych Polaków (65 procent) ma w domu komputer osobisty, a 56 procent może w domu korzystać z zasobów Internetu. Są to jednak głównie ludzie mający mniej niż 55 lat.
Jak wynika z najnowszego badania CBOS, co drugi Polak jest zadowolony ze swojego wyglądu i nie zamierza nic w nim zmieniać.
Trwa sezon urlopowy, więc tradycyjnie już Pentor Research Interational zapytał Polaków, jak zamierzają spędzić trzy miesiące kalendarzowego lata. Czy wyjadą w tym czasie na urlop, jak zorganizują sobie wyjazd, gdzie pojadą i kiedy?
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - informuje TNS OBOP.
Z danych GUS i wyników Narodowego Spisu Powszechnego wynika, że pod koniec okresu PRL - w 1988 roku - wyższym wykształceniem legitymowało się 1,8 mln Polaków czyli 6,5% populacji osób mających co najmniej 15 lat, a w 2002 roku - już ponad 3,2 mln (10,2%). Dlaczego uznaliśmy, że warto się kształcić? Na to pytanie odpowiadają wyniki sondażu przeprowadzonego przez CBOS.
TNS OBOP opublikował wyniki tegorocznej edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek i firm funkcjonujących na polskim rynku. Marką Najwyższej Reputacji w Polsce ponownie została telewizja TVN. Zdobyła ona dodatkowo nagrodę specjalną w kategorii „Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie".
Z niedawnego badania przeprowadzonego przez CBOS wynika, że część z nas decyduje się na zachowania naganne czy nawet nielegalne, mimo przekonania o ich niewłaściwości.
Jak wynika z najnowszego raportu InfoDług, opublikowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A., 1,36 miliona Polaków ma zaległości w spłacie swoich zobowiązań finansowych.
Jak wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA tylko 42% Polaków wierzy, że innowacyjny produkt z Polski może odnieść globalny sukces. Poziom sceptycyzmu ankietowanych rośnie wraz z ich wiekiem.
W lutym tego roku firma OMG Metrics uruchomiła projekt badawczy pod hasłem WIR czyli Wskaźnik Irytacji Reklamą. Każdego tygodnia 340 respondentów odpowiadało na pytanie o to, w jakim stopniu przeszkadzały im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach w przeciągu ostatnich dni.