„Będzie dobrze”, „dasz radę” – czy takie wsparcie rzeczywiście trafia do osób, które zmagają się z nawrotem raka? Potrzebujemy komunikacji wprost oraz zwykłej obecności – mówią Amazonki i psychoonkolodzy.
Federacja Stowarzyszeń Amazonki ogłosiła wyniki ankiet przeprowadzonych wśród chorych oraz onkologów w ramach kampanii „Jest jak Jest - Mam Wybór!". Ankiety mają pomóc we wzajemnym zrozumieniu i budowaniu partnerskich relacji między pacjentami i lekarzami, a w efekcie w osiąganiu jak najlepszych efektów terapii.
Raka nie wybrałam, wybrał mnie sam – Jolanta Jędroszkowiak z delikatnym uśmiechem pracuje w ogrodzie i z czułością głaska psa. Choć wielu mogłoby pozazdrościć jej pogody ducha, główna bohaterka spotu promującego nową kampanię Amazonek Jest jak Jest – Mam wybór! ma za sobą długą i pełną wyzwań podróż.
Amazonki rozpoczynają kampanię edukacyjną skierowaną do kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi, pod hasłem „Jest jak Jest - Mam wybór!”. – Naszym celem jest uświadomienie jak najszerszej rzeszy pacjentek, że mają możliwość wyboru metod leczenia – mówi Krystyna Wechmann, założycielka i Prezes Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, jedna z największych organizacji non-profit w Europie i na świecie, reprezentująca tysiące kobiet zmagających się z nowotworem piersi świętuje 20 lat istnienia. Honorowy Patronat nad Galą Jubileuszową „Solidarne w Chorobie” objęła Małżonka Prezydenta RP, Pani Anna Komorowska. Mottem działań i obchodów Jubileuszu jest „Nadzieja i Radość”.
Wiele kobiet, u których stwierdzono nowotwór piersi traktuje to rozpoznanie jak wyrok – trwa w bierności i lęku, nie widząc dla siebie żadnej przyszłości. Jak odnaleźć siłę i chęć walki z rakiem po takiej diagnozie? – m.in. na to pytanie starają się odpowiedzieć twórcy kampanii „Poszerzamy HERyzonty” adresowanej do kobiet cierpiących na raka piersi i ich najbliższych.
Najsilniejszą bronią kobiecą w walce z rakiem piersi jest wiedza. Wiedza na temat choroby - poczynając od możliwości wczesnego jej wykrywania, a kończąc na świadomym udziale pacjentki w procesie leczenia. Wiem to dzisiaj, ale kiedy zachorowałam 20 lat temu, nie byłam świadoma możliwości samobadania i dostępności do programów profilaktycznych.
Dzięki współpracy organizacji Polskie Amazonki Ruch Społeczny (PARS) ze Stowarzyszeniem Chorych na Czerniaka, Poradnia Amazonki uruchamia konsultacje internetowe i telefoniczne dla osób chorych na ten nowotwór. W ten sposób, PARS wraz ze Stowarzyszeniem Chorych na Czerniaka chce pomagać osobom chorującym na raka oraz działać na rzecz poprawy stanu polskiej onkologii.
Od września rusza czwarta edycja kampanii „Breast Friends - Przyjaciele od Piersi". Tym razem w formie konkursu, którego ideę przewodnią przedstawia hasło: wyraź siebie - wesprzyj mnie. Wszystkie prace konkursowe zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru.
Stowarzyszenie „Amazonki" Warszawa-Centrum buduje Dom Chorych na Raka. To pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, która w szczególny sposób wychodzi naprzeciw ogromnym potrzebom ludzi zmagających się z chorobami onkologicznymi.
2 października ruszyła trzecia edycja kampanii edukacyjnej "Breast Friends - Przyjaciele od Piersi". Jej organizatorami są: Stowarzyszenie „Amazonki" Warszawa - Centrum i firma Roche.
Avon Cosmetics i Stowarzyszenie Amazonki Warszawa - Centrum podsumowały zorganizowaną w czerwcu br. akcję profilaktyczną "Sobota w Gabinecie z różową wstążką". Z zebranych przez nich danych wynika, że w 47 "Gabinetach z różową wstążką" z dofinansowanych badań USG piersi skorzystało 2156 kobiet.
Avon Cosmetics Polska i Stowarzyszenie Amazonki Warszawa - Centrum zapraszają wszystkie panie do wzięcia udziału w czerwcowej akcji badań USG piersi "Sobota w Gabinecie z różową wstążką".
Warszawskie stowarzyszenie "Amazonki" oraz Centrum i Novartis Oncology Poland wspólnie wydają bezpłatny magazyn w całości poświęcony tematyce raka piersi. "RAZEM w trosce o pacjenta" ma charakter poradnika, które redagowany jest m.in. przez najlepszych polskich ekspertów z dziedziny onkologii.
Wszystkie panie, które w weekend 7-8 marca odwiedzą kina Cinema City będą mogły wziąć udział w wielkiej ogólnopolskiej akcji profilaktycznej. Panie będą mogły wykonać badanie mammograficzne, zasięgnąć porad Amazonek, ale również skorzystać z porad kosmetologa lub obejrzeć np. pokazy sztuki wizażu.