Ropoczęła się XVIII edycja akcji "Pola Nadziei" - kampanii zbierania funduszy na rzecz opieki dla osób terminalnie chorych, którą od 1981 roku prowadzi Towarzystwo Przyjaciół Chorych "Hospicjum im. św. Łazarza" w Krakowie.
Biżuteria towarzyszy ludzkości od czasów prehistorycznych. Obecnie ozdoby mają nie tylko upiększać – coraz częściej przekazują informacje o poglądach i postawach ich właścicieli.
Nasze samopoczucie zależy od jakości powietrza, którym cały czas oddychamy. W ramach akcji pisania „Listów dla Ziemi", dziadkowie wraz z wnukami mogą zadbać o czystość powietrza.
4 lutego, w Światowy Dzień Walki z Rakiem rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!”, której zadaniem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. To kampania, która poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów ma przekonać Polaków, że rak w porę wykryty jest uleczalny.
Fundacja Dajesz Pracę PL wraz z firmą DEMO Effective Launching przygotowały kampanię społeczną mającą na celu nauczenie Polaków przywiązywania się do rodzimych produktów, a przez to osłabić skutki światowego kryzysu finansowego na polskim rynku. Akcja prowadzona pod hasłem „Bądźmy dumni z polskich produktów” ruszy jeszcze w pierwszym kwartale 2009 roku.
Co roku na świecie 3 miliony ludzi umiera na malarię. Co 30 sekund jedno afrykańskie dziecko przegrywa walkę z tą chorobą. W maju ruszyła kampania Polskiego Czerwonego Krzyża „Stop malarii”, dzięki której każdy może pomóc. Ambasadorką kampanii jest Beata Pawlikowska, która poprowadzi humanitarną wyprawę PCK do Afryki.