Internetowy marketing nie może pomijać seniorów - stanowią coraz liczniejszą grupę użytkowników sieci. Jak wynika z badań Pew Internet & American Life Project and Forrester, ponad połowa Amerykanów powyżej 65 roku życia korzysta z Internetu lub poczty elektronicznej, a 49 proc. ma konto na Facebooku.
Największy polski portal internetowy zmienia właściciela. Grupa TVN sprzedała Ringier Axel Springer Media AG z siedzibą w Zurychu w Szwajcarii ("RAS") 75 procent udziałów w portalu za 956 mln zł w gotówce (ok. 217 mln Euro). Wycena Onet wynikająca z transakcji wynosi ok. 1 mld 275 mln zł. Dla TVN środki pozyskane ze sprzedaży stanowić będą istotny element planu zmniejszenia długu spółki.
14 maja, podczas corocznego Szczytu Społeczeństwa Informacyjnego, które odbędzie się w Genewie, projekt zostanie uhonorowany pierwszą nagrodą WSIS Project Prize 2012 w kategorii „capacity building" (budowanie potencjału cyfrowego). Polska inicjatywa pokonała projekty pochodzące między innymi ze Stanów Zjednoczonych i kilkunastu krajów europejskich.
Europejski Dzień Solidarności Międzypokoleniowej, który obchodzimy 29 kwietnia, stanowi doskonałą okazję, do zachęcenia najbliższych Seniorów by poznali Internet, co pozwoli im miedzy innymi w codziennym kontakcie z wnukami. Dzieląc się wiedzą i umiejętnościami możemy nie tylko ułatwić im poznanie wirtualnego świata ale również lepiej poznać ich samych.
Poznając nową osobę chcielibyśmy jak najszybciej dowiedzieć się o niej możliwie najwięcej, co w dzisiejszych czasach znacznie ułatwia nam internet. Dla wielu osób pierwszym krokiem jest wpisanie imienia i nazwiska w wyszukiwarce internetowej oraz sprawdzenie potencjalnych kont w serwisach społecznościowych. Ten kij ma jednak drugi koniec – ktoś inny może przecież użyć tych samych narzędzi, tego samego portalu czy wyszukiwarki do znalezienia informacji o nas. Jaką mamy gwarancję, że taką osobą będzie kierować zwykła ciekawość? Czasami warto zadać sobie pytanie - jak wiele można się dowiedzieć o mnie z internetu? I jak można te informacje wykorzystać do nękania nas?
Pod koniec roku 2011 z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10 milionów Polaków – wynika z szóstej edycji raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich. To najlepszy wynik polskiej e-bankowości w historii. Jednak bardzo dobre wyniki odnotowano nie tylko w Internecie, rekordy bije bowiem technologia zbliżeniowa. Liczba kart w tej technologii wzrosła w ciągu minionego roku o 370 procent.
W Polsce jest 13 milionów Polaków po pięćdziesiątym roku. Z Internetu korzysta tylko 3 miliony osób w tym wieku. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wraz ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie" rozpoczęło ogólnopolską kampanię informacyjną „Polska Cyfrowa Równych Szans". Jej celem jest edukacja internetowa osób z pokolenia 50+.
54% Polaków korzysta z portali społecznościowych - wynika z badań PMR Research. Wśród seniorów social media są mniej popularne - korzysta z nich 30% badanych powyżej 65 roku życia. Najpopularniejszymi serwisami są Facebook i nk.pl.
W ciągu ostatnich ośmiu lat ilość czasu spędzanego przez użytkowników w internecie czterokrotnie wzrosła– wynika z badania Ericsson ConsumerLab. Korzystając z sieci spędzamy nawet 20 godzin tygodniowo, a znaczną część tego czasu poświęcamy kontaktom z ludźmi - m.in. przez serwisy społecznościowe. Nie znaczy to jednak, że internet odciął nas od przyjaciół, rodziny i partnerów. Przeciwnie – dzięki temu, że dużo czasu w sieci poświęcamy rozmaitym serwisom społecznościowym, stajemy się bardziej skłonni do kontaktów międzyludzkich.
Liczba książek, które można przeczytać bezpłatnie w internecie, systematycznie rośnie. Największa polska biblioteka internetowa Polona liczy już 40 tys. tytułów i jeszcze w tym roku zyska ulepszone oprogramowanie - zapowiada Biblioteka Narodowa.
Dojrzałe kobiety dużo chętniej niż mężczyźni uczą się obsługi komputera i Internetu. Chcą się uczyć, są aktywne i otwarte na nowe wyzwania - w tym rozpoczęcie edukacji w starszym wieku - wynika z pięcioletnich doświadczeń Akademii e-Seniora UPC.
Centrum Cyfrowe opublikowało raport: „Obiegi kultury. Społeczna cyrkulacja treści", który wykazał że pobieranie treści kulturowych z Sieci jest jednym z głównych sposobów ich pozyskiwania poza oficjalnymi źródłami.
Premier przyznał, że nie miał racji w sprawie porozumienia ACTA. Poinformował też, że zaproponował Europejskiej Partii Ludowej odrzucenie dokumentu w debacie w Parlamencie Europejskim.
Wrzucasz objawy do wyszukiwarki, sprawdzasz na forach, czytasz specjalistyczne artykuły, googlujesz, a potem stawiasz samodzielną diagnozę – najczęściej błędną. Internet traktujesz jak lekarza pierwszego kontaktu. To duży błąd, który może kosztować wiele nerwów i zdrowia – przestrzegają specjaliści.
Najnowsze wyniki globalnego badania Digital Life, przygotowanego przez agencję badawczą TNS reprezentowaną w Polsce przez TNS Pentor i TNS OBOP, pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.