Z badań hiszpańskiej fundacji BBVA wynika, że telewizja jest głównym źródłem informacji na tematy naukowe. Gazety zajęły drugie miejsce. Okazuje się jednocześnie, że poziom zainteresowania zagadnieniami naukowymi jest wyższy niż deklarowane poczucie bycia poinformowanym co do tych kwestii.
Pojawił się problem z zębem, chcemy się wybrać do dentysty i stajemy przed trudnym wyborem. Wertowanie książki telefonicznej czy wstukanie w wyszukiwarkę internetową nie pomaga nam w podjęciu decyzji? Jak zatem wybrać spośród szerokiej oferty stomatologa idealnego dla siebie? A może skorzystać z promocji np. w systemie zakupów grupowych, które są ostatnio bardzo popularne?
Budowa infrastruktury Internetu szerokopasmowego w Polsce przebiega zbyt wolno. Istnieje realne zagrożenie, że ponad 1 mld euro unijnych dotacji pozyskanych na ten cel nie zostanie w pełni wykorzystane - ostrzega Najwyższa Izba Kontroli. Brakuje koordynacji pomiędzy poszczególnymi projektami i ministerstwami za nie odpowiedzialnymi, na przeszkodzie stoją też skomplikowane procedury przetargowe, a także obawa samych samorządów przed korzystaniem z unijnych funduszy.
Ponad stu warszawskich seniorów od marca uczy się obsługi komputera oraz wykorzystywania możliwości, jakie daje Internet, w ramach trzystopniowego programu edukacyjnego „Senior dla Seniora". Zdobytą wiedzę i umiejętności będą przekazywać równolatkom oraz innym osobom w swoim otoczeniu. Program edukacyjny, zorganizowany przez Orange i instytut badawczy NASK, ma upowszechniać umiejętności korzystania z nowych technologii wśród osób w wieku 60+. Szkolenia mają przekonać seniorów, że komputery i Internet nie są „tylko dla młodych".
Ponad 3,5 tys. bibliotek publicznych w Polsce przez następne trzy lata będzie nadal bezpłatnie korzystać z Internetu. Darmowy dostęp do sieci będą mogły uzyskać także kolejne placówki. To efekt porozumienia podpisanego przez ministrów Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Administracji i Cyfryzacji a także przedstawicieli Orange Polska, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Polska ma największą wśród wysoko uprzemysłowionych państw świata dynamikę przyrostu dostępu do szerokopasmowego Internetu w sieciach stacjonarnych. Według najnowszych danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), w Polsce od czerwca do grudnia 2011 r. na stu mieszkańców o 5,4 procent więcej zyskało dostęp do szerokopasmowego Internetu poprzez kabel.
Dziś rusza kampania społeczna „W którym świecie żyjesz?” poświęcona problemowi nadmiernego korzystania z komputera i Internetu przez dzieci i młodzież. Problemy z koncentracją, senność, gorsze wyniki w nauce, zaniedbywanie obowiązków, pogorszenie relacji ze znajomymi, rezygnacja z dawnych zainteresowań na rzecz Internetu - mogą to być poważne oznaki, że dziecko przestaje kontrolować czas spędzany w sieci.
Ponad połowa dorosłych Polaków korzysta z internetu. W tym roku po raz pierwszy w ciągu ostatnich dziecięciu lat nie odnotowaano jednak zwiększenia się liczby użytkowników - wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS. Nadal duża część dorosłych Polaków jest poza internetem i, jak wskazują deklaracje, w przypadku większości z nich ta sytuacja nie ulegnie zmianie w najbliższym czasie. W obszarze wykluczenia cyfrowego znajdują się przede wszystkim osoby starsze i słabiej wykształcone. Z internetu korzysta zaledwie co dziewiąty Polak w wieku 65 i więcej lat.
Pracujące osoby mogą zyskać na korzystaniu z internetu ok. 5 procent aktualnych dochodów co miesiąc – wynika z badania PwC przeprowadzonego w ramach projektu Polska Cyfrowa Równych Szans na zlecenie Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” pt. „Korzyści ekonomiczne z integracji cyfrowej osób 45+”. Niestety, tylko 31,5 proc. Polaków w wieku 45-65 lat regularnie korzysta z sieci, przez co tracą szansę na realne oszczędności.
Geny mogą być najlepszym wskaźnikiem długowieczności, ale styl życia, w tym pozostawanie w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi, są kluczowymi elementami szansy na osiągnięcie wieku 100 lat, wynika z nowego sondażu.
Internetowy marketing nie może pomijać seniorów - stanowią coraz liczniejszą grupę użytkowników sieci. Jak wynika z badań Pew Internet & American Life Project and Forrester, ponad połowa Amerykanów powyżej 65 roku życia korzysta z Internetu lub poczty elektronicznej, a 49 proc. ma konto na Facebooku.
Największy polski portal internetowy zmienia właściciela. Grupa TVN sprzedała Ringier Axel Springer Media AG z siedzibą w Zurychu w Szwajcarii ("RAS") 75 procent udziałów w portalu za 956 mln zł w gotówce (ok. 217 mln Euro). Wycena Onet wynikająca z transakcji wynosi ok. 1 mld 275 mln zł. Dla TVN środki pozyskane ze sprzedaży stanowić będą istotny element planu zmniejszenia długu spółki.
14 maja, podczas corocznego Szczytu Społeczeństwa Informacyjnego, które odbędzie się w Genewie, projekt zostanie uhonorowany pierwszą nagrodą WSIS Project Prize 2012 w kategorii „capacity building" (budowanie potencjału cyfrowego). Polska inicjatywa pokonała projekty pochodzące między innymi ze Stanów Zjednoczonych i kilkunastu krajów europejskich.
Europejski Dzień Solidarności Międzypokoleniowej, który obchodzimy 29 kwietnia, stanowi doskonałą okazję, do zachęcenia najbliższych Seniorów by poznali Internet, co pozwoli im miedzy innymi w codziennym kontakcie z wnukami. Dzieląc się wiedzą i umiejętnościami możemy nie tylko ułatwić im poznanie wirtualnego świata ale również lepiej poznać ich samych.
Poznając nową osobę chcielibyśmy jak najszybciej dowiedzieć się o niej możliwie najwięcej, co w dzisiejszych czasach znacznie ułatwia nam internet. Dla wielu osób pierwszym krokiem jest wpisanie imienia i nazwiska w wyszukiwarce internetowej oraz sprawdzenie potencjalnych kont w serwisach społecznościowych. Ten kij ma jednak drugi koniec – ktoś inny może przecież użyć tych samych narzędzi, tego samego portalu czy wyszukiwarki do znalezienia informacji o nas. Jaką mamy gwarancję, że taką osobą będzie kierować zwykła ciekawość? Czasami warto zadać sobie pytanie - jak wiele można się dowiedzieć o mnie z internetu? I jak można te informacje wykorzystać do nękania nas?