Właśnie nadszedł czas poszukiwania podarunków dla bliskich. Dlaczego nie pomyśleć o czymś oryginalnym, a przy okazji bardzo "świątecznym"?
Kochany św. Mikołaju! Piszę do Ciebie… Tak zaczyna się prawie każdy dziecięcy list do postaci, która w świecie najmłodszych zajmuje szczególne miejsce. Co roku scenariusz jest zazwyczaj ten sam – po miesiącach niecierpliwego oczekiwania przychodzi wreszcie chwila, aby zdradzić swoje marzenia św. Mikołajowi z przekonaniem, że pyzaty, brodaty, pogodny staruszek spełni wszystkie powierzone mu pragnienia.
Zmarł aktor John Moore, znany niemal na całym świecie z roli świętego Mikołaja w bożonarodzeniowych reklamach Coca-Coli. Przyczyną śmierci był rak płuc. Moore miał 86 lat.
Tak rozpoczyna się wiele listów, które co roku z wypiekami na twarzy piszą najmłodsi. Postać dobrotliwego starca obdarowującego grzeczne dzieci zrosła się z zachodnią kulturą. I choć Święty obchodzi imieniny właśnie dziś czyli 6 grudnia, stanowi też coraz bardziej integralny symbol świąt Bożego Narodzenia.
Początek grudnia w dzieciństwie większości z nas przebiegał pod znakiem gorączkowych rozmyślań na temat "Czy byłem grzeczny / grzeczna?". Pytanie to nabierało szczególnego znaczenia w obliczu przewidywanej wizyty pewnego miłego pana z dużym workiem pełnym upragnionych przez dzieci rzeczy.
Christopher Walken przekonuje reżyserów, że wcale nie jest taki groźny i mógłby - na przykład - zagrać świętego Mikołaja.
1 grudnia ruszyła wspólna akcja Caritas Polska i TVP2 pod hasłem „I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem”. To już XVIII edycja charytatywnej akcji Programu Drugiego na rzecz Domów Dziecka. Zwieńczeniem akcji będzie koncert charytatywny zorganizowany przez TVP2, 5 grudnia w Gdyni, gdzie spotkają się i wspólnie wystąpią na zimowej scenie największe gwiazdy polskiej estrady m.in. Patrycja Markowska, Volvem, Łukasz Zagrobelny, Ewelina Flinta, Mrozu. Imprezę poprowadzą Katarzyna Pakosińska i Krzysztof Respondek.