Liczba wyników: 1301
21 września obchodzimy Światowy Dzień Choroby Alzheimera. To jeden z nielicznych momentów, gdy w Polsce mówi się głośniej o tej chorobie, a także o innych dysfunkcjach neurologicznych z grupy otępień. Warto przypomnieć, że choroba Alzheimera jest przez lekarzy i biochemików nazywana epidemią XXI wieku. Na całym świecie cierpi na nią 37 mln osób i liczba ta cały czas rośnie. W 2050 roku przekroczy 115 mln. W Polsce chorych na Alzheimera jest ćwierć miliona. W 2050 roku ma ich być milion.
Aż 45% Polaków chorujących na stwardnienie rozsiane (SM), wbrew powszechnej opinii społecznej uważa, że diagnoza to nie wyrok. Pacjenci z SM mogą realizować życiowe plany i marzenia. Przekonuje o tym ogólnopolska kampania społeczna „SM – Walcz o siebie” zainaugurowana 18 września 2012 r. w Warszawie.
Co sprawia, że niektórzy ludzie są altruistami? Filozofowie przez wieki bezskutecznie szukali odpowiedzi na to pytanie. Nowe badanie Uniwersytetu w Zurychu dowodzi, że może kryć się ona w naszym mózgu. Mówiąc dokładniej: objętość małego obszaru mózgu wpływa na nasze predyspozycje do posiadania cech altruistycznych. Wyniki prac, przedstawione na łamach czasopisma Neuron, wskazują, że osoby zachowujące się bardziej altruistycznie mają więcej istoty szarej na połączeniu między płatem ciemieniowym a płatem skroniowym. Jest to pierwszy dowód naukowy wskazujący na istnienie zależności między anatomią i aktywnością mózgu a zachowaniem altruistycznym.
Strach przed dentystą bywa nieraz tak paraliżujący, że pacjent przez długie lata nie odwiedza gabinetu. I tak pojawia się ubytek za ubytkiem, które nieraz kończą się utratą zębów. Koszty ewentualnego leczenia rosną lawinowo wraz z każdym miesiącem odwlekania wizyty. Gdy już pacjent znajdzie się w takiej sytuacji, że nie da się odwlec wizyty i trzeba w końcu usiąść na fotelu stomatologicznym, może się okazać, że nawet jedna średnia krajowa (wg danych GUS-u nieco ponad 3600 zł brutto w I kwartale 2012 roku) to za mało, by pokryć koszty leczenia zębów. Ile tak naprawdę kosztuje statystycznego Kowalskiego jego własna dentofobia?
Ofiarami nieuczciwych firm sprzedających za pomocą akwizytorów, również podczas atrakcyjnych, często bezpłatnych wycieczek, dość często padają seniorzy. Sprawę postanowił zbadać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontrolując 34 firmy sprzedające towary za pomocą akwizytorów. Nieuczciwe praktyki stosowali niemal wszyscy. Uniemożliwianie konsumentom odstąpienia od umowy, trudna do odczytania przez seniorów czcionka, nieprecyzyjne koszty windykacyjne – to niektóre z praktyk akwizytorów zakwestionowanych przez UOKiK.
Jakie informacje powinien otrzymać konsument przed podpisaniem umowy z kredytodawcą? Na co zwrócić uwagę analizując oferty produktów finansowych dostępnych na rynku? UOKiK przypomina o prawach i obowiązkach oraz odpowiada na najczęściej zadawane pytania.
Małe, średnie i mikro- przedsiębiorstwa na razie nie zamierzają zwalniać pracowników. Mogą jednak zacząć to czynić, o ile znacząco pogorszy się sytuacja rynkowa - wynika z badania przeprowadzonego przez PKPP Lewiatan. Firmy zamierzają za to podnosić wynagrodzenia swoich pracowników, oczywiście o ile pozwoli im na to ich sytuacja finansowa.
Sierpień to okres, kiedy na dobre rozkręca się sezon dla grzybiarzy. Do tego deszcz i kilka ciepłych dni sprawiły, że w lasach zaroiło się od ochotników – amatorów grzybobrania i na efekty nie trzeba było długo czekać… Trzy przypadki ciężkich zatruć w Wielkopolsce i walka lekarzy z czasem, gdzie stawką jest życie ofiary. Dlatego, zanim wrzucimy grzyb do koszyka, przypomnijmy sobie o kilku najważniejszych zasadach zdrowego grzybobrania – apelują lekarze rodzinni.
Po rzucenie nałogu palenia papierosów życie znacząco się zmienia. Korzyści zdrowotne wynikające z pozbycia się uzależnienia są wystarczającą nagrodą, ale poprawa samopoczucia to nie jedyny benefit.
Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania. W związku z powyższym należy pamiętać, iż Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych wskazuje rodzaje roszczeń, które przysługują niezadowolonym klientom w stosunku do biur podróży.