Liczba wyników: 1065
Aż 93 proc. Polaków wskazało, że na ich świątecznym stole będzie królowała tradycyjna kuchnia i swojskie smaki. Najbardziej popularnymi potrawami są barszcz czerwony z uszkami, pierogi z kapustą i grzybami, śledź w oleju oraz smażona ryba, ale pojawiają się także nowe apetyczne i odważne kulinarne trendy.
Przedświąteczny klimat doskonale sprzyja kupowaniu. Handlowcy świetnie wykorzystują ten fakt, przygotowując w tym czasie specjalne oferty i mnożąc zabiegi, abyśmy wydali jak najwięcej. Warto jednak odczarować święta dla bezpieczeństwa domowego budżetu. Jakie magiczne sztuczki stosują czarodzieje z marketingu i handlowcy, abyśmy zapełniali koszyki w ich sklepach? Jak nie dać się zaczarować sprzedażowo-świąteczną magią?
W pierwszą niedzielę Adwentu tradycyjnie już rozpoczeło się Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom. To dwudziesta edycja akcji charytatywnej organizowanej przez trzy organizacje charytatywne powiązane z kościołami - Caritas Polska, Diakonię Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego, Diakonię Kościoła Ewangelicko-Reformowanego oraz Eleos – Dzieło Miłosierdzia Kościoła Prawosławnego.
"Inaczej śpiewamy kolędy w kościele, inaczej biesiadnie a inaczej w sali koncertowej" - o kolędach, magii świąt i bożonarodzeniowym przesłaniu specjalnie dla Senior.pl opowiada znana polska wokalistka Grażyna Łobaszewska.
Około 1100 złotych wyda polska rodzina w tym roku na święta Bożego Narodzenia – wynika z raportu firmy Deloitte. 78 procent z nas, aby sfinansować święta sięgnie po własne oszczędności. Nie każdy jest jednak w tak komfortowej sytuacji - czasem organizacja świąt może się okazać nie lada wyzwaniem. Z jakich rozwiązań można skorzystać w takiej sytuacji, podpowiada Expander.
Świąteczne prezenty... kosmetyki, książki, biżuteria. Czasem sprzęt elektroniczny lub nawet przysłowiowe już ciepłe kapcie. Świąteczne przysmaki. Świąteczna muzyka, filmy, dekoracje. Co jeszcze można reklamować w tygodniach przed Bożym Narodzeniem, posługując się „świąteczną magią"? Okazuje się, że... prawie wszystko. Oto nieświąteczne produkty, reklamujące się z odwołaniem do świąt.
Podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia możemy wysłuchać kolęd i piosenek świątecznych w nowych aranżacjach gwiazd polskiej i światowej muzyki. Pojawiły się między innymi płyty Susan Boyle oraz Grażyny Łobaszewskiej.
Prognozy demograficzne są nieubłagane. Za niespełna 20 lat, w roku 2035 w Polsce żyć będzie ponad 9,4 miliona seniorów. Tak znaczna liczba seniorów to z jednej strony wzywanie dla systemu emerytalnego i podatkowego, z drugiej zaś szansa na rozwój niszowych obecnie gałęzi gospodarki. Jedną z takich niszy są specjalistyczne ośrodki dla seniorów. W branży tej chce zaistnieć w Polsce kanadyjska firma Origin Active Lifestyle Communities, specjalizująca się w budowie i prowadzeniu ośrodków dla seniorów.
Najnowsze dane pokazują, że Polacy mają większą świadomość oszczędzania niż jeszcze kilka lat temu. Rzadko jednak odkładają pieniądze z wyprzedzeniem, planując ich przeznaczenie. Najczęściej oszczędzamy na cele mieszkaniowe, bieżącą konsumpcję i wakacje. Tylko 4,3 proc. z nas gromadzi kapitał z myślą o emeryturze. Oszczędzanie na konkretny cel pomaga nie tylko w zrealizowaniu zamierzonego zakupu i zapewnia płynność finansową na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Uczy też racjonalnego gospodarowania domowym budżetem.
Na zakup mieszkania, bieżące wydatki oraz wakacje – to najważniejsze cele oszczędzania Polaków. Okazuje się, że z każdym rokiem mamy większą świadomość oszczędzania. W dalszym ciągu jednak rzadko odkładamy pieniądze z wyprzedzeniem, planując precyzyjnie ich przeznaczenie. Jak racjonalnie gospodarować domowym budżetem i zabezpieczyć płynność finansową w nieprzewidzianych sytuacjach podpowiada Expander.