Liczba wyników: 7238
23 maja rozpoczyna się trzecia edycja kampanii Tydzień Walki z Chorobami Tarczycy. W ramach kampanii w pięciu miastach Polski - Łodzi, Katowicach, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu - odbędą się bezpłatne badania tarczycy. Zbadać będzie się mogło 800 osób dorosłych.
W Muzeum Plakatu w Wilanowie spotkają się twórcy różnych sztuk obrazowania. Swoje poglądy artystyczne skonfrontują graficy, plakaciści, ilustratorzy i rysownicy. Zaprezentują na żywo proces twórczy.
Coraz częściej media donoszą o pogłębiającej się luce pokoleniowej. Społeczeństwa się starzeją - rodzi się coraz mniej dzieci a jednocześnie długość życia znacznie się wydłuża. Z tym problemem mierzą się już dziś nie tylko rządy państw, systemy emerytalne czy opieka zdrowotna, ale również właściciele firm.
Unia Europejska zdążyłą nas przyzwyczaić do zmian w określeniach handlowych niektórych produktów, których nazwy ukształtowały się w języku polskim na podstawie innych przesłanek i zasad aniżeli w zachodnich krajach europejskich. Musimy też przyjąć sformułowania, które dopasowuje się, nawet wbrew logice, do określonych doraźnych potrzeb merkantylnych. Takim przykładem jest zaliczenie ślimaka do grupy ryb śródlądowych, aby można było dotować jego hodowlę, czy też marchwi do owoców, aby można produkować z niej dotowane dżemy. Teraz i naturalna woda mineralna może nie mieć składników mineralnych i być produkowana ze zwykłej wody.
Dynamika, pozytywna energia i solidarność – to główne wartości, które ma nieść ze sobą logo nadchodzącej pierwszej w historii polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, przedstawione przez premiera Donalda Tuska. Logo zostało zaprojektowane przez twórcę słynnego logo „Solidarności” Jerzego Janiszewskiego i zawiera elementy nawiązujące do legendarnego znaku.
Oczy dostarczają nam prawie 85% informacji o otaczającym nas świecie. Do analizy odebranych sygnałów angażują ponad 10% wszystkich komórek nerwowych w naszym mózgu, dzięki temu możemy rozumieć rzeczywistość i się w niej poruszać. Mówi się, że oczy są zwierciadłem duszy i wiele da się z nich wyczytać, np. radość, smutek, strach, gniew. Spojrzenie może być jasne, łagodne ale można nim również kogoś zmrozić. Jedno jest pewne - ze wzrokiem nie ma żartów.
Powszechny dostęp do mediów propagujących młody wizerunek i znajomość kosmetycznych oraz medycznych osiągnięć sprawia, że ludzie coraz bardziej skupiają się na swoim wyglądzie i szukają sposobów na powstrzymanie procesu starzenia się. Z drugiej strony przemysł kosmetyczno-estetyczny bacznie obserwuje (i wzmacnia) rosnące potrzeby potencjalnych klientów i pieczołowicie przygotowuje kolejne „eliksiry" młodości i zdrowia. Jedną z cieszących się popularnością nowości są dermokosmetyki.
W okresie wiosennym nasza skóra musi zmagać się ze zmianami spowodowanymi wpływem czynników zewnętrznych: chłodem poranków, ciepłem centralnego ogrzewania, silnymi podmuchami wiatru. Wszystko to sprawia, że staje się ona sucha, szorstka, matowa. Marzymy wówczas o tym, by zrzucić stary naskórek i jak wąż, przybrać nowy, świeży wygląd.
Słońce, liście i kwiaty na drzewach oraz śpiew ptaków - tak coraz częściej wita nas kolejny wiosenny dzień. W takiej sytuacji można odnieść wrażenie, że natura oczekuje od nas uśmiechu i wulkanu energii. Tymczasem wiele osób ma problemy z koncentracją, sennością i zniechęceniem, cierpiąc na tzw. syndrom zmęczenia wiosennego.
Niewidzialna staruszka, która podmienia tramwajowe tabliczki i metki w sklepach z odzieżą, drapieżna kotka, która czeka tylko, aż zaśniesz, porzucone lalki, które lubią się stroić, poeci i damy przesiadujący w kawiarniach.
Trauma w dzieciństwie przekłada się na odczuwanie silniejszego bólu w dorosłym życiu