Liczba wyników: 5468
Polacy nie są lojalni wobec konkretnego operatora telekomunikacyjnego. 50 procent z badanych deklaruje zmianę dostawy usług przynajmniej raz na pięć lat – wynika z końcowego raportu z badania dotyczącego procesu wyboru ofert telekomunikacyjnych TNS Polska na zlecenie portalu PanWybierak.pl.
Na zlecenie brytyjskiej organizacji charytatywnej WRVS European Social Survey przeprowadziło ankietę na temat Starzenia się w Europie (Ageing Across Europe) sprawdzając m. in. średnią ilość lat życia w zdrowiu na emeryturze. Polacy wypadli znacznie poniżej przeciętnej krajów OECD.
Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach. Inspektorzy sprawdzili prawie 64 tysiące partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło tylko 6,4 proc. produktów. Większość sprzedawców poprawnie informuje o tym, ile kosztują ich produkty.
Ponad połowa produktów sprzedawanych luzem jest nieprawidłowo oznakowana - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej dotyczącej oznakowania produktów spożywczych przeprowadzonej na zlecenie UOKiK. W ciągu 2012 roku IH zakwestionowała blisko 30 proc. zbadanych towarów.
Wielu z nas uważa umowy za długie, nieczytelne i skomplikowane. Pewnie z tego powodu, co piąty Polak rzadko lub wcale nie czyta umowy przed jej podpisaniem, chociaż aż 43 procent z nas deklaruje, że zapoznaje się z treścią dokumentu przed jego parafowaniem – wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl.
Silver economy - system ekonomiczny ukierunkowany na wykorzystanie potencjału osób starszych i uwzględniający ich potrzeby.Temat osób dojrzałych na rynku pracy w Polsce staje się powoli coraz częściej podnoszonym w dyskusjach publicznych, jednak dość rzadko poruszane są tematy osób dojrzałych jako grupy konsumentów. Oczywiście temat rynku pracy jest ważnym i chyba bardziej medialnym, ale nie należy zapominać o grupie konsumentów, która stawać się będzie coraz bardziej liczna.
Polskich seniorów mocno dotyka problem cyfrowego wykluczenia. Aż 78 procent osób powyżej 50. roku życia nie korzysta z Internetu - wynika z raportu „Cyfrowa przyszłość Polski" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i Amarach Research na zlecenie UPC Polska.
Zawyżone rachunki, oszukiwanie na składnikach, dania z mrożonek, przeterminowane produkty - zastrzeżenia wzbudziło blisko 80 proc. punktów gastronomicznych skontrolowanych przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK. Najlepiej sytuacja wygląda w barach mlecznych i fast foodach, najgorzej – w miejscowościach, gdzie spędzamy wakacje i ferie.
Ponad 42 procent Polaków odczuło pogorszenie sytuacji finansowej w swoich gospodarstwach domowych - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej. Jednocześnie zdecydowana większość respondentów - ponad 85 procent - deklaruje, że nie zdarza im się zalegać z płatnościami. W pierwszej kolejności Polacy regulują opłaty za wodę, prąd, gaz oraz czynsz za mieszkanie. Najmniej chętnie regulujemy długi wobec bliskich.
Coraz większe problemy ze znalezieniem pracowników sprawiają, że pracodawcy muszą szukać ich poza granicami kraju. Jak pokazują badania Work Service aż 3/4 Polaków najchętniej przyciągnęłoby na rynek pracy swoich rodaków będących na emigracji. 1/3 uważa, że należy zatrudniać osoby ze Wschodu, a 3 na 10 badanych twierdzi, że Polska powinna zachęcić do przyjazdu obywateli innych krajów Unii Europejskiej. To pokazuje, że nasi rodacy są coraz bardziej świadomi niedoborów na rynku pracy i widzą potrzebę sięgnięcia po osoby z zewnątrz.