Liczba wyników: 4023
Stres wpływa na zmniejszenie atrakcyjności zapachu człowieka - do takich wniosków doszli ostatnio naukowcy z rosyjskiej Akademii Nauk. Mówiąc wprost, zestresowani mężczyźni pachną mniej atrakcyjnie.
Zmiany w układzie odpornościowym mogą wskazywać, dlaczego czynniki społeczne, takie jak samotność, wiążą się ze zwiększonym ryzykiem chorób serca, infekcji wirusowych i raka.
Chociaż siłownie i kluby sportowe są zamknięte, nie należy rezygnować z ćwiczeń, są nam szczególnie potrzebne w okresie izolacji, gdy dodatkowe czynniki mogą osłabić naszą odporność.
Po przeanalizowaniu różnorodnych determinant naukowcy doszli do wniosku, że długotrwały związek w największym stopniu zapewniają dwa czynniki: ślub w dojrzalszym wieku i dobra edukacja.
We śnie spędzamy jedną trzecią naszego życia. Dobry nocny wypoczynek poprawia samopoczucie, uspokaja, zwalcza stres i poprawia funkcjonowanie umysłu. Ważne jest, aby spać odpowiednio długo, na wygodnym łóżku i w zdrowej pościeli.
Stres to wykształcony na drodze ewolucji czynnik adaptacyjny, mający pomóc człowiekowi w rozwiązaniu zaistniałych problemów. W niewielkich dawkach spełnia funkcję mobilizacyjną, ale gdy utrzymuje się dłużej wpływa na organizm destrukcyjnie.
Osoby dotknięte otyłością lub nadwagą są bardziej narażone na wysoki poziom cholesterolu i nadciśnienie, czyli czynniki zwiększające ryzyko chorób sercowo-naczyniowych; a także insulinooporność, tj. prekursor cukrzycy typu 2.
Możliwość połączenia z innymi i poczucia przynależności to podstawowe ludzkie potrzeby. Teraz na Uniwersytecie Swansea zbadano, w jaki sposób są one determinowane nie tylko przez nasze osobiste relacje, ale i inne czynniki.
W ramach kampanii „Szczęśliwa wątroba, szczęśliwy Ty” powstał Ogólnopolski Test. Dzięki uzyskanym na jego podstawie informacjom, można samodzielnie ocenić czynniki ryzyka dla zdrowia wątroby.
Wielofunkcyjna oferta - handel, rozrywka i gastronomia pod jednym dachem, duża liczba sklepów znanych marek oraz dogodny dojazd - to trzy najważniejsze czynniki, które decydują o popularności centrów handlowych, wynika z badań, przeprowadzonych przez Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International na zlecenie spółki Fabryka Biznesu.