Liczba wyników: 1012
Osoby młodsze mają liczne kontakty z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi, często za pośrednictwem internetowych sieci społecznościowych. Nie jest jednak tak, że im te sieci są większe, tym ludzie wydają się szczęśliwsi. Seniorzy cechują się ograniczoną grupą znajomych, a cieszą się wyższym dobrostanem.
Chcesz mieć szczęśliwy związek? Zadbaj o to, abyście oboje czuli, że możecie decydować w sprawach dla was ważnych.
Nikt właściwie nie wie, co się dzieje, gdy umieramy, ale wiele osób doświadczyło bliskości śmierci i ma bardzo bogate oraz szczegółowe wspomnienia. Jakkolwiek takie doświadczenia mogą być rozmaite, niektóre ich aspekty powszechnie się powtarzają, w tym: widzenie jasnego światła, doświadczanie uczucia spokoju, odczucie przebywania poza ciałem i widok tunelu.
Osoby regularnie uczęszczające do kościoła żyją dłużej niż ludzie, którzy nigdy nie uczestniczą w nabożeństwach lub robią to rzadko, mówią uczeni z Uniwersytetu Kolorado w Boulder.
Nowe badania sugerują, że zarówno dobry, jak i zły nastrój można „podłapać" od przyjaciół.
Ludzie religijni, którym brakuje przyjaciół i celu w życiu, zwracają się do Boga, aby wypełnić tę pustkę.
Młodzież i seniorzy zwracają mniejszą uwagę na sygnały społeczne w interakcjach z ludźmi niż osoby z pozostałych grup społecznych.
Utrata na wadze, jeśli ważyło się ponad normę, jest oczywiście korzystna dla zdrowia, ale kiedy jeden partner chudnie, nie zawsze ma to pozytywny wpływ na związek. Według ekspertów z North Carolina State University i University of Texas w Austin, mogą istnieć pewne negatywne konsekwencje odchudzania, jeśli oboje partnerzy nie są zaangażowani w wprowadzanie zdrowych zmian.
Plotki zwykle uważane są za społeczne tabu i negatywny aspekt wspólnotowego życia, ale okazuje się, że mają też pewne zalety. Plotka ułatwia nawiązywanie kontaktów społecznych i umożliwia poznawanie świata pośrednio, tj. poprzez doświadczenia innych ludzi.
Wsparcie społeczne uzyskiwane za pośrednictwem mediów społecznościowych nie poprawia zdrowia psychicznego osób intensywnie korzystających z takich mediów.